Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) bünyesindeki 12 Sanayi Odasının Başkanı, deprem bölgesinde sanayinin, ticaretin ve istihdamın yeniden canlandırılarak ayağa kaldırılması için neler yapılabileceğini istişare etmek üzere TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu'nun başkanlığında bir araya gelmiş ve linki verilen haberde bahsedildiği üzere 5 projenin hayata geçirilmesi konusunda görüş birliğine varılmıştır.
https://www.tobb.org.tr/Sayfalar/Detay.php?rid=29124&lst=MansetListesi
Bahsedilen projeler kapsamında; TOBB Türkiye E-Ticaret Sektör Meclisi, deprem bölgelerindeki tedarikçilerin kalkınmasını sağlamak ve ön plana çıkarmak amacıyla pazaryerlerinin deprem bölgesindeki firmalardan tüketiciye ulaştırabileceği ürünler için komisyon almamasını ve bu uygulamanın sektördeki firmalara yaygınlaştırılmasını hedeflemektedir. Bölgede internet üzerinden yapılacak satışların, kargo masraflarının düşürülmesine yönelik kargo şirketleri nezdinde de girişimler sürdürmektedir.
Program kapsamında destek sağlayan E-Ticaret firmaları:
Trendyol
- “Siparişin Umut Olsun” programı ile afet bölgesinde faaliyet gösteren satıcılardan hiçbir komisyon ücreti almayacak ve satışlarını artırmaya yönelik tanıtım destekleri vermektedir.
Hepsiburada
- “Deprem Bölgesindeki Satıcılara Destek” programı ile afet bölgesinde faaliyet gösteren iş ortaklarından hiçbir komisyon veya işlem ücreti kesintisi yapılmadan ve vade uygulamadan destek vermektedir.
- “Her Sipariş, Bir Destek” projesiyle deprem bölgesinde faaliyet gösteren üreticilerin ve kadın kooperatiflerinin yöresel ürünlerini, ticari amaç gütmeksizin satışa sunmaktadır.
- “Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü” programı ile KOBİ, esnaf ve aile işletmelerinin, girişimci kadınların ve kadın kooperatiflerinin desteklenmesi; bölgenin e-ticaret ve lojistik kapasitesinin artırılması; istihdam artırıcı hizmet ve faaliyetlerin bölgeye kaydırılmasının yanı sıra çocuklara ve ailelere eğitim ve sosyal destekleri kapsamaktadır.
Kariyer.net
- “Teknolojide İstihdam Seferberliği” programı ile depremzedeleri, işverenlerle buluşturarak istihdam süreçlerine katkıda bulunmak için WeBrand liderliğinde online bir fuar düzenlemektedir.
Çiçeksepeti
- “Siparişinle Destek Ol” programı ile afet bölgesinde yer alan ve depremden etkilenen yerel satıcılara destek olmaktadır. Deprem bölgesi satıcılarına ait ürünler, sitede öncelikli olarak görünmekte ve satıcılara reklam bütçesi tanımlamaktadır. Ek olarak, henüz satış yapmayan yerel üreticilere sıfır komisyon, listeleme bedelsiz, reklam bütçesi hediyeli teklif sunulmuştur.
Yemeksepeti
- Deprem bölgesindeki satıcılara destek olmak amacıyla; deprem bölgesindeki satışlardan Nisan ayının sonuna kadar komisyon alınmayacak olup, bazı restoranların da geriye dönük borçları silinmiştir. Ek olarak, deprem bölgesindeki restoranlardan reklam ve joker hizmetlerine ilişkin Şubat ayında hizmet ücreti alınmamıştır.