TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

“İşsizliğin çözümü girişimciliktir”


24.04.2014 / Niğde



TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Niğde Ticaret Sanayi Odası tarafından düzenlenen ''Aile İşletmelerinde Kurumsallaşma'' konulu konferansa katılarak girişimcilik hakkında bilgiler verdi.​

HABER VİDEOSUNU İZLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ


Hisarcıklıoğlu, işsizliğin çözmünün girişimcilik olduğunu, her yıl 1 milyon gencin istihdama dahil olduğunu ve onlara iş sağlayabilmenin tek yolunun girişimcilikten geçtiğini söyledi.

 

TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, zenginleşmek için girişimci sayısının artması gerektiğini vurguladı.

 

Girişimcilik için şuanki nesil çok şanslı diyen Hisarcıklıoğlu, ''Salonda bulunan Üniversite öğrencilerimize özellikle şunu ifade etmek istiyorum. Kazandığınız bölümle alakalı iş sahalarına yönelin. Çünkü burada sizlere bunun eğitimi veriliyor. Başarılı olmanız için bu çok önemli” dedi.

 

Türkiye’de kadın girişimci sayısının artması gerektiğini vurgulayan Hisarcıklıoğlu, “Kızlar sadece eve kapatılmış anne rolünde olmamalı. Peygamber Efendimizin eşi Hz.Hatice o dönemde Mekke'nin en önemli kadın girişimcilerinden biriydi. Peygamberimiz bizim örnek almamız gereken ilk insandır. Hz. Hatice'nin ticaretinde çalışan biriydi. Kadınlarımız ticarette olmalı” ifadelerini kullandı.

 

30 yıl önce 3 milyar dolar olan ihracatın bugün 152 milyar dolara yükseldiğinin altını çizen TOBB Başkanı, “Bu ihracatı yapanlar internet, teknoloji bilmeyen nesil. Şimdiki nesil hem teknolojik gelişmeleri iyi bilenler olarak hem de devletin olanaklarının gelişmesine paralel olarak  önleri daha açık. İnanıyorumki önümüzeki yıllarda ihracatımız çok daha artacak ve Türkiye'nin önünü kimse tutamayacak. Dünyada satılan 4 beyaz eşyadan 1 tanesi Türk malı. Artık bizlerin ürettiği ürünler tüm dünyaya yayıldı'' dedi.

 

-Markalaşmanın önemi

 

İyi para kazanayım diyorsan malını iyi pazarlayacak ve marka haline geleceksin, Niğde Gazozu buna örnek diyen Hisarcıklıoğlu şöyle devam etti: ''Niğde Gazozu artık tüm Türkiye'nin tanıdığı bir marka, kendini iyi tanıtırsan iyi satarsın. Markalaşmadan sonra inovasyon gerekli. Nedir inovasyon? Önceden simit baştaki tepsi içinde satılırdı, şimdi simit saraylarında satılıyor. İşte bu inovasyon. Tepsi içindeki simit 25 kuruş ise, sarayda 1 tl ye satılıyor. 4 kat fark var. Aynı ürün ama pazarladığın yer çok önemli. İngilterede satılan Pardesü markasını Eskişehir Sanko fabrikası üretiyor. Aynı kalitesi, aynı ürünü Sanko markasıyla 200 tl ye satıyor, İngiltere aynı ürünü 2 bin TL ye satıyor. Ne demek istediğimi sanırım daha net anladınız''.

 

Hisarcıklıoğlu girişimcilik ruhunun nasıl olması gerektiğini anlatarak, “önce hayal kurun. Hayalleriniz en özgür olduğunuz yerdir. Sonra hedefinizi belirleyin ve çok çalışın. Başarının arkasında çalışmak vardır. Çalışırken de dürüst olun. Ve kaybetmekten korkmayın. Girişimciliğin temeli cesarettir” dedi.





Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Kullanıcının E-Posta Adresi
Gönderenin Notu
Mesajınız Gönderilmiştir
İlginiz için teşekkür ederiz
ARAMA