TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU
2015
31
toplum örgütlerinin bu başarılı işbirliği neticesinde fuar da dünya çapında
büyüklüğe ve tanınırlığa ulaşmıştır.
Uluslararası EUROVENT (Avrupa Soğutma ve Havalandırma Cihazı
Üreticileri) Derneği’ne üyelik ile klima sektöründe Avrupa Birliği ile
bütünleşme yolunda önemli bir ilerleme sağlanmıştır. Bu dernek ile kurulan
ilişkiler sayesinde ve Avrupa çapında yapılan toplantılara Türk Temsilcilerinin
katılımı sayesinde sektörel gelişmelerden direk haber alma imkânı
bulunmuştur. EUROVENT’in 2000 ve 2009 Genel Kurul’ları ile ICARMA
2000 yılı toplantısının Türkiye’de yapılmış olması ile Sektörü ve ülkemizi
tanıtma imkânı bulunmuştur.
Avrupa Birliğinde sektör ile ilgili standart, kanun, yönetmelik vb dokümanların
hazırlanmasında en etkin kurum Eurovent’tir. Bu çalışmalar ışığında İSKİD
YK Başkanı Sn. Naci Şahin Eurovent Yönetim Kurulun’da üye olarak
seçilmiştir. Üyelerimiz bu konularda faaliyet gösteren toplam 15 adet çalışma
gruplarına (Working Group) katılma hakkına sahiptir. Bir gruba katılmasa da
isteyen üyelerimiz ilgilendikleri grupların faaliyetlerini ilk ağızdan
öğrenebilmektedir. Bu gruplara örnek olarak Fan-Coil, AHU, Chiller, klima,
fan, soğutma kuleleri grupları verilebilir. Bu gruplar, konularında AB Norm ve
yönetmeliklerinin çıkarılmasında en büyük paya sahip olan organlardır.
Gruplar ayrıca, Eurovent Sertifikasyon Şirketinin belgelendirme prosedürlerini
belirlemektedir. Eurovent sertifikasyon şirketi ile işbirliği çerçevesinde
sertifikasyon
tanıtımı
için
ortak
faaliyetlerde
bulunulmaktadır.
İSKİD’in uluslararası IIR – International Institute of Refrigeration üyeliği de
2009 yılında başlamış üyeliğin devlet nezdinde yapılması gerekliliğinden
dolayı 2011 yılı itibariyle İSKİD üyeliği TÜBİTAK’a devredilmiştir.
2003 yılı başında kurulmuş olan İSKİD 'Dış Satım Komisyonu – DSK', üye
firmaların ve sektörün mevcut kalite ve kapasitesini ihracata yöneltebilmeleri
için çalışmaktadır. Komisyon 'Dış Ticaret Teşvikleri' konulu seminerler
düzenlemiştir. Anketlerle belirlenen hedef ülkelerin pazarını ve ithalat
prosedürlerini araştırmak, hedef ülkelerde basın ve fuarlar yolu ile Türkiye ve