Previous Page  27 / 80 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 27 / 80 Next Page
Page Background

27

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği •

www.tobb.org.tr

DAHA İYİ BİR GELECEK, DAHA İYİ BİR TÜRKİYE İÇİN GÖRÜŞ VE ÖNERİLER -XV-

Elimizin altındaki bilgisayarlar, akıllı telefonlar ve tabletler artık yaşamımızın olmazsa

olmazı haline geldi. Artık İnternet olmayan bir iş hayatı düşünemez hale geldik.

Önümüzdeki dönemde internet ekonomisinin sadece G20 ülkelerinde yılda yaklaşık

yüzde 8 büyümesi bekleniyor. Eğer İnternet ekonomisi bir ülke ekonomisi olsaydı

dünyada beşinci sırada olacaktı. Büyüme hızı Çin’den daha yüksek olacaktı.

İnternet bir iş sektörü olarak kabul görseydi, küresel gayri safi milli hâsıladaki ağırlığı

tarım ve hizmetlerden daha fazla olacaktı.

Bundan 10 sene önce, yani 2005 yılında, küresel nüfusun 6’da biri, yani yaklaşık 1

milyar kişi Internet kullanıcısıydı. Bugün ise bu rakam 3 milyarı aştı. 5 yıldan kısa

bir süre içerisinde bu rakam 4 milyara çıkacak. Ancak bir de madalyonun öteki yüzü

var. Bize çok normalmiş gibi gelen İnternet’e dünya nüfusunun yarıdan çoğunun hiç

erişimi yok. Bu rakam 4,2 milyar insana tekabül ediyor. Afrika’da İnternete erişim

oranı %13’e iniyor.

G20 dönem başkanlığı gündeminin ilk sıralarında yer alan en az gelişmiş ülkelerde,

bu yılın sonunda internet erişimi oranının ise %10’unun altında kalması bekleniyor.

İnternet’e erişimi olan büyük bir çoğunluk da İnternet’i iş yapmak için değil, sohbet

etmek için kullanıyor. Çünkü İnternet üzerinden iş yapmak yeni beceriler edinmeyi

gerektiriyor.

Yani İnternet bir yandan yeni fırsatlar getirirken, bir yandan da dünyada yeni

uçurumlar oluşturuyor. En tehlikeli uçurum da KOBİ’ler için. Yapılan araştırmalar

gösteriyor ki, KOBİ’lerin büyümesinin temelinde inovasyona yönelik yatırımlar var.

Bunun yolu da dijital teknolojilerin etkin kullanımından geçiyor. Bu teknolojileri etkin

kullanamayan KOBİ’ler rekabet yarışında geride kalacak.

Sadece KOBİ’ler de değil, tüm sanayi sektörü bir yeniden yapılanma sürecinden

geçiyor. Dünya yeni bir sanayi devrimini yaşıyor. Almanya buna Sanayi 4.0 diyor,

ABD’de ise İkinci Makine Çağı ifadesi tercih ediliyor. Ya da bizim bugün kullandığımız

gibi Üçüncü Dalga, yani Üçüncü Sanayi Devrimi diyenler de var. Adına ne dersek

diyelim, bilgi ve iletişim teknolojilerinin sanayiyi yeniden şekillendirdiği bir dönemi

yaşıyoruz.

Birinci Sanayi Devrimi, buharın enerji üretiminde kullanılmasıyla başlamıştı, İkinci

Sanayi Devrimi Henry Ford’un seri üretimiyle hayatımıza girmiştir. Üçüncü dalgayı

ise bilgi ve iletişim teknolojilerindeki ilerlemeler ortaya çıkardı.