Previous Page  168 / 546 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 168 / 546 Next Page
Page Background

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği • www.

tobb.org.tr

73. GENEL KURUL

168

sigortaları tanıtıyor, sektöre ve ekonomiye

katkı sağlıyorlar. Bu acenteleri yaşatmamız

gerekiyor. Hak ettiğimiz komisyonları verin,

komisyonlar bir an evvel eski haline dönmeli”

şeklinde konuştu.

Korniş 8 bin Sektör trafikte sıkışıp kaldı ar

artmazsa te kapanacak

ACİL KOSGEB DESTEĞİ LAZIM

2006’da acentelerin prim üretimindeki

payının yüzde 70 iken 2015’te yüzde 66’ya

gerilediğini söyleyen Hisarcıklıoğlu, “Oysa

bu gelişen ve değişen dünyada ekmek

teknemizi yürütmemiz lazım. Bazı alanlarda

da devlet teşvikler çıkardı. Bu sektörde de

KOSGEB desteklerine ihtiyaç duyuyoruz”

dedi. Rapordan çıkan bir başka sonucun

da Türkiye’de sigorta müşterilerinin yüzde

16’sını önümüzdeki dönemde yeni poliçe

satın almayı düşündükleri ve bunların da

sağlık sigortası ve BES olduğunu belirten

Hisarcıklıoğlu, bunun acentelerin yol haritası

çizerken faydalanması gereken bilgilerden

biri olduğuna dikkat çekti.

Sektör trafiğe sıkışıp kaldı

Acenteler olarak trafik sigortasına sıkılıp

kalındığına dikkat çeken Hisarcıklıoğlu, “En

hızlı büyüyen işlerden biri hayat sigortası.

Orada da acentelerin payı yüzde 33’den

yüzde 7’lere gerilemiş. Öldük, arkamızdan

Fatiha okuyan yok” dedi. Dünyada müthiş bir

dijitalleşme yaşandığına dikkat çeken TOBB

Başkanı, bunun her sektörü etkilediğini

belirtti.

Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti: “İşlerimiz

dijitalleşirken,

sigorta

sektörünün

değişmemesi düşünülemez. Google’ın 48

şoförsüz arabası 3 milyon km yapmış. Bu

araçlar şimdiye kadar 11 kazaya karışmış

ve kazaların tümünde insanlar kusurlu

bulunmuş. Bu araçlar yaygın olarak

kullanıldığında ve kazaya karıştığında

şoförün yerine geçen yazılımcılar mı sorumlu

tutulacak? Bunlar için nasıl bir düzenleme

yapılacak? Sigorta sektörü ve acenteler için

kritik konular bunlar.”