Previous Page  216 / 546 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 216 / 546 Next Page
Page Background

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği • www.

tobb.org.tr

73. GENEL KURUL

216

26.05.2016

Konya Sanayi Odası (KSO) tarafından

düzenlenen

‘Yerel

Otomobil’

temalı

konferansa, Türkiye’nin ilk yerli otomobili

‘Devrim’in mühendisi Kemalettin Vardar’ın,

ölmeden 20 gün önce Sanayi Odası

yetkililerine verdiği röportaj damga vurdu.

Vardar ‘Devrim’ otomobilinin 200 metre

gittikten sonra stop etmesine şöyle açıklık

getirdi:

“Stop eden arabada kullandığımız motor,

benzin tıkanıklığı yapan, yani boğulan bir

motordur. Dönemin Cumhurbaşkanı Cemal

Gürsel otomobile biniyor, belirli bir süre

gidiyor ve araç duruyor.

‘Ne oldu’ diye sorunca da mühendis Rıfat

Serdaroğlu boğulduğunu söyleyemeyince

‘Benzin bitti’ diyor. Sonradan Rıfat ile

konuştuğumuz zaman göstergenin çeyrek

depo benzin gösterdiğini söyledi. Araçta

gösterge hatası da olabilir. Serdaroğlu’nun

araç için başka bir şey söylemesi de

mümkün değildi. Herkes, ‘Tu Allah kahretsin

bu arabayı’ dedi. Elimizdeki tahsisatı da iptal

ettiler. Kimse o arabanın gerçek stop etme

nedenini aramadı. Çünkü araştırmak için

tahsisatta para kalmamıştı. Araştırılmadığı

için kenarda bekleyen bir takım güçler

de yaşanan olayda el ovuşturdu. Devrim

projesinin bize en büyük kazancı, buradaki

mühendislerin bu projeden aldığı güçle dizel

elektrikli lokomotifi imal etmesi oldu.”

Konyalı ‘babayiğit’ neden olmasın?

Programda konuşan Türkiye Odalar ve

Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat

Hisarcıklıoğlu,

Konya’nın

Anadolu’da

sanayinin yayılması ve kök salmasının

öncüsü olduğunu belirterek, şimdi de

Konya’nın, milli hayali ve hedefi olan yerli

otomotiv sanayisi için de elini taşın altına

koyduğunu söyledi. Hisarcıklıoğlu, yerli

otomobil için gereken babayiğidi çıkarmanın

Konya’ya yakışacağını ifade etti. Türkiye’nin

DEVRİM’E NE OLDU?