Previous Page  65 / 546 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 65 / 546 Next Page
Page Background

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği • www.

tobb.org.tr

65

BASINDA TOBB - ŞUBAT 2016

FİYATLAR DENGEYE OTURUR

Palandöken, sorunun çözümü için de şu

önerilerde bulundu: “İlk olarak sigorta

şirketlerinin hasar ödemelerindeki belirsizliğe

neden olan uygulamaların sonlandırılması

ve Karayolları Trafik Kanununda gerekli

yasal değişikliklerin yapılması sağlanmalı.

Ticari araçlarda çalışan şoförlerin mutlaka

standart bir eğitimden ve sınavdan geçmeleri

sağlanmalıdır. Böylelikle kazalar daha da

azalacak şirketlerin maliyeti azaldıkça bunun

sigorta primlerine yansıması da olacaktır.

Yaptığımız öneriler gerçekleşirse primlerde

bariz bir azalma olmasa dahi bir artışın

da olmayacağını, yıllar içinde fiyatların bir

dengeye oturacağını tahmin ediyoruz.”

TSOF Başkanı Fevzi Anaydın:

ESNAF FAALİYETİNİ YAPAMIYOR

TÜRKİYE Şoförler ve Otomobilciler

Federasyonu (TŞOF) Başkanı FevziApaydın,

ticari araçların primlerinin olağanüstü

yüksek oranlarda arttığını belirterek, aşırı

fiyat artışları nedeniyle azımsanmayacak

sayıda esnafın mesleki faaliyetini yapamaz

duruma geldiğini vurguladı. Apaydın çözüm

önerileri hakkında şunları söyledi: “Sigorta

şirketlerinin hasar ödemelerindeki belirsizliğe

neden olan uygulamaların sonlandırılması

ve Karayolları Trafik Kanununda gerekli

yasal değişikliklerin yapılması sağlanmalıdır.

Diğer taraftan İngiltere’de olduğu gibi araçlar

değil şahısların sigortalı olduğu model

tartışılmalıdır. Örneğin, 18 yaşına gelen

bir gencin araç kullanabilmesi için ehliyet

alması yetmiyor, trafik sigortası da yaptırmak

zorunda kalıyor. Bu model Türkiye için faydalı

olabilir.”

TÜDEF Başkanı Hasan Atak:

MALİYETİ TÜKETİCİYE YÜKLEDİLER

TÜKETİCİ Dernekleri Federasyonu (TÜDEF)

Genel Başkanı Hasan Atak, Hazine’nin üç yıl

önce trafik primlerini serbest bıraktığını ve

sigorta şirketlerinin vefat halinde destekten

yoksun kalma tazminatı ödemek durumunda

kaldıkları

için

primleri

yükseltmeye

başladıklarını

söyledi. Atak,

çözüm

önerilerini şöyle sıraladı: “Doğrusu, geçmişte

olduğu gibi Hazine’nin, primleri de tespit

etmesi olmalıydı. ‘Serbest bıraktığınızda

rekabet oluşur, fiyatlar düşer’ düşüncesi

bize uymayan bir düşünce. Biz de i serbest

bırakınca, fırsat yaratıyorsunuz ve bunu fırsat

bilen sektör kartelleşiyor. Yapılması gereken,

primlerin belli standartlarda olmasıdır.

Değilse, tüm maliyet tüketiciye yüklensin

anlayışı yanlıştır. Her iki tarafı da koruyup

kollayacak önlemlerin alınması gerekir. Bunu

yapacak olan devlettir. Sigorta şirketlerine

devlet desteği sağlanarak, primlerin bir

kısmını devlet üstlenebilir.’