![Show Menu](styles/mobile-menu.png)
![Page Background](./../common/page-substrates/page0330.png)
TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU
2015
293
Yukarıda ana başlıkları belirlenen SWOT analizi sonuçlarını genişleterek daha sağlıklı
bir sonuç elde etmek amacıyla
Doç.Dr.Melih Bulu yürütücülüğünde ayrı bir çalışma
başlatılmıştır. İklimlendirme sektöründe istihdam edilen personel ve firmaların ülke
içerisindeki dağılımları dikkate alınarak ve sektörü temsil edebilecek, sektör
sorunlarını yakından tanıyan ve çözüm üretmede fayda sağlayabilecek sektörde çalışan
kişiler ve firmalar belirlenmiştir. Ankara ve İstanbul illerinde gerçekleştirilen bu
çalışma, sektörde değişik konularda faaliyet gösteren toplam 20 firma üzerine
uygulanmıştır. Bu firmalardan belirlenen kişilerle karşılıklı mülakatlar yapılmıştır.
Gerçekleştirilen mülakatlarda yer alan sorular beş ana başlık altında toplanmıştır: 1.
Temel Girdiler, 2. Pazar, 3. Kümelenme, 4. Strateji ve 5. Devlet. Mülakat soruları,
iklimlendirme sektöründe mevcut durumun belirlenmesi, sektörde karşılaşılan
problemlerin ortaya konulması, sektörün güçlü-zayıf yanları ile karşılaşılan fırsat ve
tehditleri tespit etmek amacına yönelik olarak hazırlanmıştır ve Çizelge 60’da
sunulmuştur.
Çizelge 60.
Mülakat soruları
MÜLAKAT SORULARI:
-Size göre "
İ
klimlendirme Sektörü" Isıtma, So
ğ
utma, Havalandırma, Hava
Ş
artlandırma alanlarını kapsayan bir anlam
içeriyor mu? HVAC-R sektörü kar
ş
ılı
ğ
ı olarak "
İ
klimlendirme Sektörü" kar
ş
ılı
ğ
ı kullanımı uygun mudur?
Temel Girdiler:
1.
İ
klimlendirme Sektörü'nde çalı
ş
an i
ş
gücünün sayı ve kalite olarak yeterli oldu
ğ
unu dü
ş
ünüyor musunuz?
Cevabınız hayır ise hangi noktalarda eksiklik oldu
ğ
unu dü
ş
ünüyorsunuz?
2.
İ
klimlendirme sektöründe yapılan üretim süreçlerinde ve üretilen ürünlerde kullanılan teknoloji seviyesini
dünyadaki rakiplerimiz ile kar
ş
ıla
ş
tırabilir misiniz?
3.
İ
klimlendirme sektörü için üretim yapan firmaların kullandıkları hammadde ve komponentleri elde
etmelerinde kar
ş
ıla
ş
tıkları güçlükler nelerdir?
Pazar:
1.
İ
klimlendirme Sektörü için yurt içi pazarı nasıl görüyorsunuz? örne
ğ
in yurt içi alıcılar aldıkları ürünlerin
özellikleri hakkında seçiciler mi? yoksa tek kriter ucuzluk olarak mı öne çıkıyor ürün seçiminde?
2.
İ
klimlendirme Sektörü için yurt dı
ş
ı pazarı nasıl görüyorsunuz? Yurt dı
ş
ına satı
ş
yapabilmek için ucuz
olmanın avantajı önemli mi yoksa ürünün teknik özellikleri ile mi öne çıkılabiliyor?
3.
Yerli firmaların yabancı firmalar ile ortaklık kurmasının yurtdı
ş
ı pazarlara açılma açısından bir avantaj
sa
ğ
layaca
ğ
ını dü
ş
ünüyor musunuz?
Kümelenme: