Table of Contents Table of Contents
Previous Page  330 / 458 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 330 / 458 Next Page
Page Background

TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU

2015

293

Yukarıda ana başlıkları belirlenen SWOT analizi sonuçlarını genişleterek daha sağlıklı

bir sonuç elde etmek amacıyla

Doç.Dr.

Melih Bulu yürütücülüğünde ayrı bir çalışma

başlatılmıştır. İklimlendirme sektöründe istihdam edilen personel ve firmaların ülke

içerisindeki dağılımları dikkate alınarak ve sektörü temsil edebilecek, sektör

sorunlarını yakından tanıyan ve çözüm üretmede fayda sağlayabilecek sektörde çalışan

kişiler ve firmalar belirlenmiştir. Ankara ve İstanbul illerinde gerçekleştirilen bu

çalışma, sektörde değişik konularda faaliyet gösteren toplam 20 firma üzerine

uygulanmıştır. Bu firmalardan belirlenen kişilerle karşılıklı mülakatlar yapılmıştır.

Gerçekleştirilen mülakatlarda yer alan sorular beş ana başlık altında toplanmıştır: 1.

Temel Girdiler, 2. Pazar, 3. Kümelenme, 4. Strateji ve 5. Devlet. Mülakat soruları,

iklimlendirme sektöründe mevcut durumun belirlenmesi, sektörde karşılaşılan

problemlerin ortaya konulması, sektörün güçlü-zayıf yanları ile karşılaşılan fırsat ve

tehditleri tespit etmek amacına yönelik olarak hazırlanmıştır ve Çizelge 60’da

sunulmuştur.

Çizelge 60.

Mülakat soruları

MÜLAKAT SORULARI:

-Size göre "

İ

klimlendirme Sektörü" Isıtma, So

ğ

utma, Havalandırma, Hava

Ş

artlandırma alanlarını kapsayan bir anlam

içeriyor mu? HVAC-R sektörü kar

ş

ılı

ğ

ı olarak "

İ

klimlendirme Sektörü" kar

ş

ılı

ğ

ı kullanımı uygun mudur?

Temel Girdiler:

1.

İ

klimlendirme Sektörü'nde çalı

ş

an i

ş

gücünün sayı ve kalite olarak yeterli oldu

ğ

unu dü

ş

ünüyor musunuz?

Cevabınız hayır ise hangi noktalarda eksiklik oldu

ğ

unu dü

ş

ünüyorsunuz?

2.

İ

klimlendirme sektöründe yapılan üretim süreçlerinde ve üretilen ürünlerde kullanılan teknoloji seviyesini

dünyadaki rakiplerimiz ile kar

ş

ıla

ş

tırabilir misiniz?

3.

İ

klimlendirme sektörü için üretim yapan firmaların kullandıkları hammadde ve komponentleri elde

etmelerinde kar

ş

ıla

ş

tıkları güçlükler nelerdir?

Pazar:

1.

İ

klimlendirme Sektörü için yurt içi pazarı nasıl görüyorsunuz? örne

ğ

in yurt içi alıcılar aldıkları ürünlerin

özellikleri hakkında seçiciler mi? yoksa tek kriter ucuzluk olarak mı öne çıkıyor ürün seçiminde?

2.

İ

klimlendirme Sektörü için yurt dı

ş

ı pazarı nasıl görüyorsunuz? Yurt dı

ş

ına satı

ş

yapabilmek için ucuz

olmanın avantajı önemli mi yoksa ürünün teknik özellikleri ile mi öne çıkılabiliyor?

3.

Yerli firmaların yabancı firmalar ile ortaklık kurmasının yurtdı

ş

ı pazarlara açılma açısından bir avantaj

sa

ğ

layaca

ğ

ını dü

ş

ünüyor musunuz?

Kümelenme: