Table of Contents Table of Contents
Previous Page  334 / 458 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 334 / 458 Next Page
Page Background

TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU

2015

297

Mulakat sonucunda elde edilen veriler ve “2007 İklimlendirme Sektör Raporu” nda

sunulan ticaret verileri ve diğer kaynaklardan [23-32] elde edilen bilgiler ışığında

hazırlanan taslak döküman İstanbul’da yapılan ve ilgili tarafların katıldığı geniş

katılımlı bir Çalıştay’da tartışılmış ve Çalıştay sonuçları “Türkiye İklimlendirme

Sektörü Hedefler ve Stratejiler Belgesi“ adı altında yayınlanmıştır. Türkiye

İklimlendirme Sektörü Hedefler ve Stratejiler Belgesi“ İSKAV Liderliğinde ve

Doç.Dr

. Melih Bulu yürütücülüğünde, İSKİD, DOSİDER, TTMD, MTMD, İZODER

ve ESSİAD işbirliği ile hazırlanmıştır.

Bu belgede, beş ana başlık altında yirmidört değişken üzerinde yapılan analiz

sonrasında sektörün 2023 yılı için hedefleri ve bu hedeflere nasıl ulaşabileceğinin

stratejileri oluşturulmuştur. Sonuç ve öneriler kısmında ise stratejilerin uygulamaya

geçirilmesi için özel sektör, üniversite, sivil toplum kuruluşları ve devlete düşen

görevler tanımlanmıştır.

“Hedef ve Stratejiler Belgesi”nde Türkiye iklimlendirme sektörünün küresel rekabet

gücünün daha üst seviyelere çıkartılabilmesi için oluşturulması gereken stratejileri

oluşturmayı hedeflenmiştir. Bu sebeple, sektörün rekabetçilik seviyesinin analiz

edilmesi sonrasında dünyadaki rakiplerine göre zayıf yanlarının geliştirilmesi ve güçlü

yanlarının rekabet avantajı elde etmek üzere kullanılması üzerine bir strateji geliştirme

yaklaşımı izlenmiştir.

İklimlendirme sektörünün zayıf ve güçlü yanlarını belirlerken analitik bir yaklaşım

kullanılmıştır. Bu kapsamda sektörün rekabetçilik analizinde Porter [33] tarafından

geliştirilen ve dünyada yaygın bir uygulama ve kabul bulan elmas modelinden [33]

faydalanılmıştır. Elmas modelinde Kamu, Temel Girdiler, Talep Koşulları,

Kümelenme Yapısı ile Strateji, Yapı ve Rekabet durumu olmak üzere beş ayrı başlık

altında ele alınan sektör incelenmektedir. Her bir ana başlığın altını oluşturan

değişkenlerin dünyadaki rakiplerine göre durumu üçlü bir ölçek ile analiz

edilmektedir. Ölçekte: (+) Güçlü, (-) Zayıf ve (+/-) Orta seviyede anlamına

gelmektedir.