Table of Contents Table of Contents
Previous Page  62 / 458 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 62 / 458 Next Page
Page Background

TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU

2015

25

1.2 İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği (İSİB)

22 Ekim 2011 tarihinde resmi gazetede 28092 sayı ile yayınlanan “İklimlendirme

Sanayi İhracatçıları Birliği Kurulmasına Dair Tebliğ” ile “İklimlendirme Sanayi

İhracatçılar Birliği” kurulmuştur. 1 Aralık 2011 tarihinde “İklimlendirme Sanayi

İhracatçıları Birliği” Kuruluş Genel Kurul toplantısı gerçekleştirilerek yönetim ve

yardımcı ekibi belirlenmiştir ve faaliyetine başlamıştır.

İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği (İSİB), Türk İklimlendirme Sektörü’nün

gücünün artırılması, yurt dışında sektörün bir çok platformda daha etkin bir şekilde

tanıtılması, sektörün sorunlarına tek elden çözüm aranması, 2023 hedefi olarak 25

milyar $ ihracatı amaçlayan sektörün bu hedefe ulaşması için gerekli politikaların

oluşturulması, sektörün tek bir çatı altında toplanması amaçlarıyla 2011 yılında Ekim

ayında kurulmuş ve 2012 yılı Ocak ayında faaliyetlerine başlamıştır. İSİB; Milli

Katılım Organizasyonları, Sektörel Ticaret-Alım Heyetleri Organizasyonları, 2023

İhracat Hedef Çalıştayları organize eden, sektörün hem yurt dışında daha aktif

tanıtılması hem de sektörel sorunların çözülebilmesi için lokomotif görevini

sürdürmeye devam etmektedir.

Hedefler ve Stratejiler Belgesi yayınlayan ender sektörlerden biri olan İklimlendirme,

2023 vizyonunu belirleyerek 55 milyar dolar iç ve dış pazar hacmine ulaşmak için yola

çıkmıştır. İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği çatısı altında toplanan sektör

firmaları artık daha kapsamlı, etkin ve güçlü bir şekilde ihracat yapabilme imkanına

kavuşmuştur. Dünya, küresel ısınmanın etkisinin her geçen gün daha da fazla

hissedildiği bir değişim süreci içine girmiştir. Türk ihraç ürünleri içerisinde kalitenin

simgesi olan İklimlendirme Sektörü, küresel iklim değişikliğini avantaja dönüştürerek

hem iç hem de dış piyasada büyük bir atılım içine girmiştir. Uluslar arası pazarlarda

aranan ve tercih edilen markalara sahip olan Türk İklimlendirme sektörü, son derece

örgütlü sivil toplum kuruluşları, dünya çapında faaliyet gösteren global şirketleri,

nitelikli ve genç iş gücü, ar-ge çalışmaları, yurt içi ve yurt dışındaki yatırımları ile her

geçen gün rekabet gücünü arttırmaktadır. Tüm bu gelişmeler yaşanırken sektörün,

istihdam açısından da azımsanmayacak bir büyüklüğe ulaşmasını öngörmektedir.