16
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği •
www.tobb.org.tr72. GENEL KURUL
temyiz incelemesi sırasında yukarıda sözü edilen yasal düzenlemelerin bir bölümü
gözden kaçırılarak karar verilmiş olup verilen hüküm maddi hataya dayalıdır.
Dairemiz bozma kararının ORTADAN KALDIRILMASINA karar verilmiştir diyerek,
öğretim yılına hazırlık ödeneğinin sosyal hak kapsamında olduğu ve işverenler
tarafından özel okullarda görev yapan öğretmenlere ödenmesi gerektiğini açık bir
şekilde ortaya koyulduğu;
Öğretim yılına hazırlık ödeneğinin ödenmesine ilişkin olarak söz konusu ödemenin yasal
dayanağının 5580 sayılı Kanunun 9 uncu maddesinin mülga 2 nci fıkrası olmayıp halen
yürürlükte bulunan 3 fıkrası olması dikkate alındında ve programlı teftişin 18.12.2014
tarihli ve 8 sayılı Makam OLUR'u uyarınca 01.09.2013 tarihi esas alınarak yürütülmesi
belirlenmiş olduğundan, ödemenin 5580 sayılı Kanun uyarınca çalışanlara 01.09.2013
tarihinden itibaren ödenmesi gerektiği sonucuna varıldığı ifade edilmiştir.
İstanbul Ticaret Odasından alınan 22.10.2014 tarih 151937 sayılı yazıda;
Taklit ayakkabı satışının yoğun olarak gerçekleştirildiği İstanbul ve Akdeniz
Bölgesinde denetimlerin artırılması talep edilmiştir.
Gümrük veTicaret Bakanlığınca;Denetimlerin yıllık denetim planı ve tüketici
şikayetleri çerçevesinde gerçekleştirildiği ifade edilmiştir.
Adana Ticaret Odasından alınan 17.10.2014 tarihli yazıda; Bankalar tarafından
kredi kartlarından % 1,5- 2 varan kesintiler yapıldığı kesintilerin akaryakıt
bayilerini zor duruma soktuğu bildirilerek söz konusu kesinti oranlarının
düşürülmesi talep edilmiştir.
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunca; Bankalar tarafından kredi
kartlarından % 1,5- 2 varan kesinti uygulamasının sadece takas komisyonunun üye
işyeri anlaşması yapan bankadan kart ihraç eden bankaya ödenen bir komisyon
olduğu bu komisyonun üye işyeri anlaşması yapan bankadan kart ihraç eden banka
arasında oluşan maliyetleri içerdiği ifade edilmiştir.
Eskişehir Ticaret Odasından alınan 27.08.2015 tarihli yazıda; 2015 yılı süre
uzatım işlemi yapmaması nedeniyle satış belgeleri geçerliliğini yitiren açık
alkollü içki satıcılarının 100 metre mesafe şartının kaldırılması talep edilmiştir.
Tütün veAlkol Piyasası Düzenleme Kurumunca; 100 metre mesafe uygulamasının,
geçerli bir işyeri açma ve çalışma ruhsatı ile TAPDK alkollü içki satış belgesine
birlikte sahip olan işletmelere uygulandığı, turizm belgesi sahibi işletmelerin
alkollü içki satış belgesi başvurularında 100 metre mesafe şartının aranmadığı
ifade edilmiştir.
Edirne Ticaret ve Sanayi Odasından alınan 20.08.2015 tarihli yazıda; Belediyeler
tarafından işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı verilme işlemi esnasında oda
faaliyet belgesi aranması talep edilmiştir.