TÜRKİYE DEMİR VE DEMİRDIŞI METALLERMECLİSİ RAPORU 2016
23
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği /
www.tobb.org.trGRAFİK-11: ÜRÜNLERE GÖRE DEĞER BAZINDA ÇELİK İHRACATI
(MİLYON $ ; %PAY)
2
ürünler
GRAFİK
S
ihracat
fazla ih
ihracat
016 yln
den, % 18
-11: ÜRÜ
(MİLY
Son yllard
hedefini b
racat yap
ndaki pay
da Türkiy
’i yass ürü
NLERE GÖ
ON $ ; %P
a yass çel
üyüten ve
an ikinci
da, piyasa
e’nin top
nlerden, %
RE DEĞER
AY)
ik ürünler
2011 yln
sektörü k
lardaki ol
28
lam çelik
10’u boru
B ZINDA
ine yönelik
nda, otomo
onumuna
umsuzlukl
ürünleri
ürünlerin
A ÇELİK İHR
sürdürüle
tiv sektör
ulaşan çe
ar, ithalat
ihracatn
den oluşm
ACATI
n yatrm
ünden son
lik sektör
teşvik ede
n % 59’
uştur.
atağ sonr
ra Türkiye
ünün Tür
n uygulam
u uzun
asnda,
’nin en
kiye’nin
alar ve
Son yıllarda yassı çelik ürünlerine yönelik sürdürülen yatırım atağı sonrasında,
ihracat hedefini büyüten ve 2011 yılında, otomotiv sektöründen sonra Türkiye’nin
en fazla ihracat yapan ikinci sektörü konumuna ulaşan çelik sektörünün Türkiye’nin
ihracatındaki payı da, piyasalardaki olumsuzluklar, ithalatı teşvik eden uygulamalar ve
sektörün rekabet gücünü düşüren yükler nedeniyle 2011 yılından bu yana azalmaya
devam etmektedir. 2008 yılı da % 15.5 seviyesine kadar yükselen, 2011 yılında %
11.3 seviyesinde gerçekleşen sektörün ihracatının payı, 2016 yılında % 7.6 seviyesine
kadar gerileyerek, son 16 yılın en düşük seviyesini görmüştür.