27.04.2013 /
Ercan Tezer, ihracatla ilgili gelişmeleri değerlendirirken, Avrupa Birliği pazarında sıkıntıların devam ettiğini, Türkiye’nin ihracatının ana eksen Avrupa Birliği olduğu için de motorlu taşıtlar bakımından çok yüksek bir artış beklemediklerini bildirdi. Tezer, aksine bir miktar daha azalmanın söz konusu olabileceğini ancak buna rağmen şirketlerin alternatif pazar arayışlarının devam ettiğini ifade etti. Tezer, 2013 yılında siyasi veya ekonomik bakımdan olumsuz bir beklentileri olmadığını dile getirdi.
-Sektörün birinci gündem maddesi Ar-Ge
Türkiye’de Ar-Ge konusunun sadece profesyonellerin değil, sermayedarların da bir numaralı gündem maddesi haline geldiğine işaret edilen toplantıda, konunun otomotiv sanayinin de 15 yıldan bu yana gündeminin ilk sırasında yer aldığı belirtildi. Öte yandan, tasarım ve Ar-Ge konusunda ürün geliştirme mekanizmalarının ve kaynaklarının arttırılması gerektiğine vurgu yapılarak, bu konuda çok fazla başarı öyküsüne sahip şirketler olduğu bildirildi.
Yeni Devlet Yardımları Mevzuatı ile ilgili gelişmeler de toplantının bir başka gündem maddesi oldu. Tezer, yeni teşviklerin sektörün önünü açacak olan ciddi bir yatırım hamlesi olduğunu söyledi.
Toplantıda ayrıca, 13 CEO’nun çalışmasıyla Eylül 2012 yılında Yerli Marka Otomobil üretimi için bir rapor hazırlanarak Bakanlığa sunuş yapıldığı hatırlatılarak, konuya ilişkin değerlendirmeler yapıldı.
Ayrıca, 10’ncu 5 yıllık kalkınma planı hazırlıkları ve Otomotiv Sektörü Strateji Belgesi çalışmaları gündeme gelirken, Meclis Başkan Yardımcısı Tezer, 10’ncu 5 yıllık kalkınma planlarının yol gösterici olduğunu hatırlattı. Tezer, Otomotiv Sektörü Strateji Belgesinin 2’nci yılının tamamlandığı, 26 eylem maddesinden 10 tanesinin Ar-Ge ile ilgili olduğu bilgilerini paylaştı.
Adınız Soyadınız | |
E-Posta Adresiniz | |
Kullanıcının E-Posta Adresi | |
Gönderenin Notu |