Perakende sektörünün rekabet koşulları araştırılıyor
31.01.2011 /
Mehmet Nane başkanlığında toplanan TOBB Türkiye Perakendecilik Meclisi, sektörün rekabet koşullarını değerlendirdi. Toplantıya konuk olan Rekabet Kurumu Başuzmanı Tarkan Erdoğan, Rekabet Kurumu’nun almış olduğu karar çerçevesinde, perakende sektöründeki rekabet koşulları konusunda bir inceleme başlatıldığını ifade etti.
Erdoğan’ın verdiği bilgiye göre; perakende sektöründe geçmiş dönemlerde yaşanan tecrübeler, konsolidasyonlar, kayıt dışılık sorunu ve özellikle rekabet hukuku açısından alım gücüne ilişkin sorunlar, incelemenin esas konusunu oluşturuyor. Erdoğan, hazırlanacak raporun Rekabet Kurulu tarafından değerlendirileceğini, ardından da söz konusu rapor çerçevesinde, Rekabet Hukuku mevzuatında bazı değişikliklerin gündeme gelebileceğini bildirdi. Çalışmanın akademik tarafının da olacağını belirten Erdoğan, “Çalışmayı yaz başına kadar tamamlamayı öngörüyoruz” diye konuştu.Meclis Başkanı Mehmet Nane ise sektörün çok değişik bölümlerden oluştuğuna dikkat çekerek, gıdanın, elektroniğin, yapı marketlerin, kozmetiğin, tekstilin, çok katlı mağazacılığın ve iskonto mağazacılığın birbirlerinden farklı şartlara sahip olduklarını dile getirdi. Nane, yapılacak inceleme sonucu, bu farklılıkların da net bir şekilde ortaya çıkacağını ve sektörün güzel bir esere sahip olacağını vurguladı.-Çalışma komisyonları kurulduPerakendecilik Meclis Başkanı Mehmet Nane, Meclis’in ilk döneminde; ‘gıda dışı zincir mağazalar’, ‘araştırma ve eğitim’, ‘YOİKK’, ‘ilaç’, ‘mevzuat’, ‘gıda perakendesi’, ‘AVM’ ile ‘araştırma ve eğitim’ gibi komiteler kurulduğunu hatırlattı ve bu dönem komitelerin sadeleştirilerek 5 ana grupta toplanmasını önerdi. Üyelerden gelen talepler doğrultusunda söz konusu komitelerin yerine; ‘kayıtdışı ile mücadele’, ‘istihdam yaratma’, ‘geliştirme ve teşvik’, ‘hukuki mevzuat’ ve ‘e-ticaret’ konularında 4 komitenin kurulmasına karar verildi. -Bakanlık bünyesinde kurumsal yapı tamamlandıToplantıya katılan Sanayi ve Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü Ticaret Dairesi Başkanı Dursun Coşkunçelebi de, Ticaret Dairesi Başkanlığı’nın elektronik ticaretten sebze meyve ticaretine, lisanslı depoculuktan alışveriş merkezlerine kadar, çok farklı alanlarda görevler icra ettiğini ve çalışmaların kurumsal bir bütünlük içerisinde yürütüldüğünü dile getirdi.