Ulaştırma ve lojistik sektörünün gözü, demiryolu ve TCDD kanun taslaklarında
01.02.2011 /
TOBB Türkiye Ulaştırma ve Lojistik Meclisi’nin, İstanbul’da yapılan toplantısında alt komiteler tarafından yapılan çalışmalar değerlendirildi. Meclis Danışmanı Prof. Dr. Füsun Ülengin Meclis’in gündemindeki konulara ilişkin bir sunum gerçekleştirirken, sektörün kısa, orta ve uzun vadede ele alacağı konular belirlendi.
Demiryolu Taşımacılığı Alt Komitesine Başkanlık yapan Yaşar Rota, Genel Demiryolu Çerçeve Kanunu ve TCDD Kanunu taslaklarının yasalaşmasının, sektörde yapısal değişimi sağlayacağını ve demiryolu taşımacılık sektörünün önünü açacağını vurguladı.
Avrupa’dan İran ötesine ve Kafkasya’ya gidecek demiryolu hattının kesintisiz bir şekilde Türkiye geçişinin sağlanması amacıyla yapılan çalışmalara dikkat çeken Rota, Marmara ve Van Gölü geçişinin tamamlanması ile Elazığ-Tatvan ve Divriği-Erzincan hattının baraj gölünün dışına alınmasına yönelik projede kaydedilen aşamaların sektör tarafından memnuniyetle karşılandığını ifade etti.
-Eğitim Alt Komitesi
Eğitim Alt Komitesine Başkanlık yapan Gülşen Yalçınkaya da, lojistikte başarılı olunabilmesinin karayolu, demiryolu, havayolu ve denizyolu taşımacılarının bir arada çalışmasıyla mümkün olduğunu kaydetti. Yalçınkaya “Tüm tarafların katılımıyla hazırlanacak bir müfredat, bu sektörde eğitim gören öğrenciler ve sektörün başarısı için gerekli” ifadesini kullandı. Gülşen Yalçınkaya Üst Düzey Yönetici (ÜYD), Orta Düzey Yönetici (ÖDY) ve Sürücü (SCR) eğitimlerine yönelik ortak bir ders kitabının hazırlanması amacıyla, ilgili kurumların bir araya gelmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.
-Karayolu Taşımacılığı Alt Komitesi
Karayolu Taşımacılığı Alt Komitesi adına bir konuşma yapan Hakan Yılmaz ise, sektörün ayakta kalabilmesi için mutlak suretle “Özel İş Kanunu”nun çıkarılması gerektiğini belirtti. Hakan Yılmaz, Karayolu Taşımacılığı Alt Komitesi olarak, haksız rekabeti önleyecek ve özellikle sektörde ciddi yatırımda bulunan firmaların, önlerini görmesini sağlayarak daha verimli bir çalıma ortamı yaratacak bir Kanun için çalışmak istediklerini bildirdi. Yılmaz, ÖTV ve KDV’den istisna akaryakıtın, Türk uluslararası karayolu taşımacılığına katkısı konusunda bir rapor hazırlanması gerektiği üzerinde de durdu.-Kargo, Kurye, Dağıtım Alt Komitesi
Kargo, Kurye, Dağıtım Alt Komitesi ile ilgili değerlendirmede bulunan İdris Karaca, komite olarak en önemli gündemlerinin Posta Kanunu Tasarısı olduğunu ifade etti. Karaca, Kanun Taslağı’nın sektörün taleplerini içerecek şekilde bir an önce yasalaşmasını beklediklerini anlattı. Alt komiteye Başkanlık yapan İdris Karaca taslakta öngörülen, posta tekelinin sıfırlanması ile ağırlık ve fiyat kriterlerinin düşürülmesini istedi. Evrensel posta hizmeti için sektör firmalarından alınacak olan ücretin kaldırılması ve BTK’da (Bilgi Teknolojileri Kurumu) kamu ve özel sektörün eşit temsilinin sağlanması gerektiğini bildiren Karaca, liberal bir piyasa yapısının oluşması açısından bu konuların önem taşıdığını anlattı.
- Strateji ve Lojistik Köyler Alt Komitesi
Strateji ve Lojistik Köyler Alt Komitesine Başkanlık yapan Haşmet Karasu da batıda 1960’lar, 1970’lerde çalışmaları başlayan ve planlı bir şekilde sürdürülen “lojistik köy” oluşumlarının, Türkiye’de plansız bir şekilde devam ettiğini dile getirdi. Öncelikle lojistik köylere neden ihtiyaç duyulduğu, nerelere kurulacağı, merkezde kimlerin yer alacağı gibi hususların netleştirilmesi ve ardından harekete geçilmesi gerektiğini belirten Karasu, “Kaynakların israf edilmemesi ve çok başlılığın önlenerek en yüksek verimin elde edilebilmesi için tüm tarafların bir araya gelerek ihtiyaçları belirlemesi lazım” diye konuştu.