Otomotiv Ticaret Meclisi’nden ‘kaza ve hasar bilgileri kamuoyuna açık olsun’ önerisi
20.08.2011 /
TOBB Türkiye Otomotiv Ticaret Meclisi üyeleri, maddi hasarlı trafik kazası sonrası tutulan hasar tespit tutanağı ve hasar durumunun, TRAMER kayıtlarına işlenerek kamuya açık hale getirilmesini istedi.
Bandrol uygulaması yoluyla kazaların araç kaydına işlenerek, araç alım satımı öncesinde tüketicilerin bilgilendirilmesinin yararlı ve gerekli bir hizmet olacağı görüşünde birleşen Türkiye Otomotiv Ticaret Meclisi üyeleri, bu durumun, özellikle ikinci el satışlarda araç geçmişi hakkında sağlıklı bilgi alınmasına imkân sağlayacağının altını çizdiler. Sektör temsilcileri bu uygulamanın, ağır hasarlı araçların yeniden onarılarak trafiğe çıkarılmasına ve satışına engel olacağını da ifade ettiler. Konuyla ilgili olarak Hazine Müsteşarlığı Sigorta Genel Müdürlüğü’ne yazılı başvuru yapılması talep edildi.
İstanbul’da gerçekleştirilen TOBB Türkiye Otomotiv Ticaret Meclisi toplantısında sektörün sorunları ve çözüm önerileri ele alındı. Toplantıda sektörün sigorta, trafik tescilleri ve TÜVTÜRK (Özelleştirilmiş Muayene İstasyonları) ile ilgili sorunları ve trafik tescillerinde on–line tescil işlemlerinin başlamasından sonraki süreçte karşılaşılan aksamalar ve çözüm önerileri görüşüldü.
Muayene istasyonlarında, Ulaştırma Bakanlığı tarafından getirilen uygulamalardan kaynaklanan sorunlar ve çözüm önerileri değerlendirilerek, iş takipleri için alınan vekâlet belgelerdeki 1 aylık sürelerin uzatılması talep edildi.
TRAMER temsilcileri, sigorta uygulaması, hasarlı araçların sınıflandırılması ve hasar durumu tespiti konusunda meclis üyelerini bilgilendirdiler.
-“Kilometreler sigorta poliçesine işlensin”
Toplantıda ayrıca, fabrika çıkışında bayi veya gümrüğe götürülmek üzere trafiğe çıkan, yük ve yolu taşımayıp, taşımacılığa münhasır olan araçlara takılan geçici plakalara da normal plakalar gibi motor ve şasi numarası işlenmesinin gerekli olduğu önemle vurgulandı.
Araçların muayeneye gidişinde mevcut kilometresinin sigorta poliçesine işlenmesi gerektiğine değinen sektör temsilcileri, böylelikle aracın geçmişi hakkında sağlıklı bilgi edinilerek, aracın satışında alıcının yanıltılmasının önleneceği ve tüketicinin korunmasına yardımcı olunacağı üzerinde durdular.
Toplantıda, TÜVTURK’ün ruhsata yapıştırılan bandrol ile araç bilgilerinin okunabildiği bandrol sistemine geçtiği hatırlatılırken, benzer uygulamanın aracın hasar geçmişi için de yapılması talep edildi.