TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Taşıma hukuku uygulamaları TOBB’da tartışıldı


28.02.2014 / Ankara



Taşıma Hukuku Uygulamaları ve İktisadi Etkileri Çalıştayı, TOBB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Halim Mete’nin de katılımıyla TOBB Sosyal Tesisleri’nde gerçekleştirildi.​

TOBB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Halim Mete Çalıştay’ın açılışında yaptığı konuşmada, taşımacılık sektörünün, hem ülkemizin en güçlü olduğu alanlardan birisi olduğunu, hem de diğer tüm sektörlerin ticaret ve yatırım kapasitesini doğrudan etkilediğini söyledi.

 

HABER FOTOĞRAFLARINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ.


Türkiye’nin turizmden sonra ikinci büyük döviz gelirini taşımacılıktan elde ettiğini belirten Mete, bu sektörün performansının, diğer sektörlerimizi de doğrudan etkilediğini bildirdi. Halim Mete şöyle konuştu:

 

“Mal ihracatımızın yüzde 40’ı bu sektör tarafından taşınmaktadır. Taşımacılık şirketlerimizin sunduğu kaliteli ve uygun maliyetli hizmetler, sadece Türk şirketleri tarafından değil, gittikleri tüm ülke şirketleri tarafından da tercih edilmektedir. Elbette bu durum hepimizin göğsünü kabartmaktadır. TOBB olarak biz de bu sektöre azami ölçüde destek veriyor ve daha güçlü hale gelmesi için çalışıyoruz.

 

Uluslararası taşımacılık sisteminin kalbi sayılan Tır Karneleri sisteminin ülkemizdeki uygulaması TOBB tarafından yürütülüyor.

 

Yılda yaklaşık 600 bin tır karnesi ile tır sisteminin dünyadaki bir numaralı kullanıcısı Türkiye’dir.

Bu kullanımlardan doğan, yıllık 50 milyar Dolar kefalet riski Birliğimiz tarafından üstlenilmektedir.

Öte yandan, ulaştırma, denizcilik ve haberleşme bakanlığından alınan yetkiye istinaden geçiş belgeleri, sayısal takograf kartları ve k türü yetki belgelerinin dağıtımı da odalarımız işbirliği ile Birliğimiz tarafından gerçekleştirilmekte.

 

AB ortak transit sözleşmesine 1 Aralık 2012 tarihinde taraf olmamızla birlikte, TOBB ile Uluslararası Nakliyeciler Derneği, ortaklaşa TOBB UND Lojistik Yatırım A.Ş.’yi kurdu.

Bu şirket, ülkemiz karayolu taşımacılarının bu sistemde gümrük idareleri nezdinde doğabilecek borçlarına yönelik teminat sağlamaya başlamıştır.

 

Sınır geçişlerinin kolaylaştırılması amacıyla ülkemiz sınır kapılarının yap-işlet-devret modeliyle yenilenmesini, birliğimiz üstlenmiştir. İştirakimiz olan GTİ Anonim Şirketi vasıtasıyla, devlet bütçesine tek kuruş yük getirmeden, kara gümrük kapıları modernize edilmektedir.

Modernizasyonu tamamlanan kapılarda geçiş hacmi 4 katına çıkarken, bekleme süreleri yarı yarıya azalmıştır. Bunun sonucu olarak, bu proje, BM ve AGİT gibi uluslararası örgütler tarafından, dünya çapında örnek olarak gösterilmektedir.”

 

-“500 milyar hedefine ulaşmak için sektörün büyümesi gerekiyor”

 

Tüm bu olumlu gelişmelere rağmen daha kat edecek çok mesafe bulunduğuna işaret eden Halim Mete, “Zira 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için, sektörümüzün büyümesine devam etmesi şart. Nitekim, 10. beş yıllık kalkınma planında da, lojistik sektörünün ilk defa ana temalardan birisi olarak belirlenmesi de bu durumun bir göstergesi. Bunun için de, önümüzdeki bazı sorunların çözülmesine ihtiyaç var” dedi.

 

Bu sorunların bir kısmının yapısal olduğunu, bir kısmının ise mevzuatla alakalı bulunduğunu ifade eden Mete, “Özellikle, iş akdinin feshi sonrasında açılan davalar büyük önem arz etmektedir.

İşçinin alın teri kurumadan ücretinin verilmesi temel düsturumuzdur. Dolayısıyla çalışanın emeğinin karşılığını, tazminatlarını vermek boynumuzun borcudur. Ancak, özellikle son dönemde seri halde açılan kıdem tazminatı davalarının, sektörün birçok firmasını kapanma noktasına getirdiğini de gözlemliyoruz. Bu nedenle, iş akdinin feshi uygulamalarında, sektörde yaşanan gerçeklerin, bizzat temsilcileri tarafından sunulması faydalı olacaktır. Ayrıca, özellikle sigortalar konusunda önemli sorun yaratan, kusursuz sorumluluk hallerine ilişkin ülkemiz ve gelişmiş ülke uygulamalarının incelenmesi de, yeni ve pratik düzenlemeler yapılmasına yardımcı olacaktır.  

Maksadımız, ülkemiz için önemli bir hizmet ve istihdam sağlayan bu sektörün sorunlarının, sektörün kendi temsilcileri tarafından sunulmasıdır” diye konuştu.





Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Kullanıcının E-Posta Adresi
Gönderenin Notu
Mesajınız Gönderilmiştir
İlginiz için teşekkür ederiz
ARAMA