30.05.2014 / Ankara
ComeSeeTurkey, dünyayı kasıp kavuran fotoğraf paylaşımı uygulaması olan Instagram ile diğer güçlü sosyal medya mecralarını kullanarak dinlerin ve binlerce yıllık medeniyetlerin buluştuğu Türkiye’yi, yani Avrupa ile Asya’yı bileştiren toprakları dünyaya anlatmak, tanıtmak için 16 Nisan’da Park Bosphorus Hotel’de yapılan basın toplantısının ardından yola çıkmıştı.
Dünyanın dört bir yanından gelen Instagram fotoğrafçılarının bakış açısıyla; ülkemizin kültürünü, tarihini, doğasını ve insanlarını fotoğrafın evrensel dilini kullanarak anlatmayı hedefleyen proje, Türkiye’nin Karadeniz, Doğu, Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu, Ege ve Marmara bölgelerinde toplam 20 ilden geçerek 7.000 kilometre yol kat etti.
15 Mayıs’ta başlayan B rotası boyunca İstanbul, Kayseri, Nevşehir, Aksaray, Konya, Antalya, Muğla, Denizli ve İzmir’e uğrayan ComeSeeTurkey ekibi A rotasında ise; İstanbul, Trabzon, Rize, Artvin, Kars, Ağrı, Van, Batman, Diyarbakır, Mardin, Adıyaman, Şanlıurfa ve Gaziantep illerini ziyaret etmişti.
-26 milyon görünürlük hedefiyle yola çıkmıştı, 45 milyonu aştı
Yalnızca A ve B Rotaları sonunda kampanyanın sosyal medya hesapları 45 milyonu aşkın görünürlüğe ulaştı. Fotoğrafçıların bireysel hesaplarından ve ComeSeeTurkey’nin resmi Instagram hesabından 2.000’e yakın fotoğraf paylaşıldı. Fotoğraflar 25 milyona yakın like ve 500 bine yakın yorum aldı. Proje boyunca çekilen fotoğraflar, fotoğrafçıların ve kampanyanın resmi hesaplarından paylaşılmaya devam edecek.
-20 fotoğrafçı ile 24 günde 20 şehir
İki ayrı seyahat rotasından meydana gelen ve dünyanın 13 ülkesinden 20 Instagram fotoğrafçısını ağırlayan proje 24 gün sürdü. Toplam 20 şehri gezerek fotoğraflayan Instagrammer’lar, çektikleri fotoğrafları dünyayla paylaşarak birer kültür elçisi görevi üstlendi. Seyahatler boyunca Türkiye’nin önde gelen fotoğrafçılarından biri olan Mustafa Seven de onlara eşlik etti.
-Sosyal medyanın gücü
Seyahatlerin her anından çekilen fotoğraflar ve videolar proje için Türkiye’ye gelen Instagram fotoğrafçılarının kişisel Instagram hesaplarından, kampanyanın resmi Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest, Youtube hesapları ile bir seyahat güncesi niteliğindeki bloğundan izlendi. Proje ile ilgili iletiler, tüm sosyal medya mecralarında #ComeSeeTurkey hashtagi altından görüntülenebiliyor.
Tamamen sosyal medya üzerinden yürütülen proje sonunda ortaya çıkacak Türkiye fotoğraflarının gezici sergiler ile Türkiye’yi ve dünyayı dolaşması, ayrıca bir de kitap haline getirilmesi planlanıyor.
Her iki rotası da TRT ekibi tarafından takip edilen ComeSeeTurkey’nin yolculuk serüvenlerinin ilki olan A Rotası TRT Belgesel kanalında izleyiciyle buluşuyor. B Rotası yolculuğunu içeren ikinci bölümün Haziran ayında yayınlanması hedefleniyor.