03.03.2016 / Ankara
Kaliteli bir malın satılamadığı, tüketici ile buluşturulamadığında işin yarım yapıldığını belirten Karakuş, TOBB ve oda-borsalar olarak coğrafi işaretli ürünlerle yakından ilgilendiklerini ifade etti.
Coğrafi işaretli ürünler için sürdürülebilir bir sistem oluşturulması gerektiğine değinen Karakuş, “Coğrafi işaretli ürünlerin standartlara uygun şekilde üretimini sağladıktan sonra, etkin bir şekilde pazarlamasını da sağlamamız gerekiyor. Öte yandan tüketicilerin coğrafi işaretli ürünler hakkında farkındalığını da artırmamız gerekiyor. Coğrafi işaretli ürünlerin geçmişten bu yana gelen bir kültür mirası olduğunu, standartlara göre üretildiğini, denetimden geçtiğini tüketiciye anlatmamız gerekiyor. Böylelikle coğrafi işaretli ürünlerin hem daha çok tercih edilmesini hem de daha çok üretilmesini sağlamış olacağız” dedi.
Bülent Karakuş, ürünlerin logo ve ambalajının görselliğinin artırılması, kitlelere yayılacak şekilde tanıtım faaliyetlerinin gerçekleştirilmesinin önemine değindi.
Türk Patent Entitüsü (TPE) tarafından hazırlanan Sınai Mülkiyet Kanun Tasarısı Taslağı’nın görüşe açıldığını anımsatan Karakuş, “Kanun tasarısı çalışmalarından ötürü paydaşımız Türk Patent Entitüsü’ne tekrar teşekkür ediyorum. Bugün burada olan oda-borsa ve özel sektör temsilcilerimiz kanun tasarısı ile ilgili görüşlerini bize bildirirlerse biz de TOBB olarak gelen tüm görüşlerimizi TPE’ye ileteceğiz” dedi.
Yeni perakende kanununda yer alan; büyük ve zincir mağazaların raflarının en az yüzde birine tekabül edecek şekilde coğrafi işaretli ürünlere ayrılması zorunluluğunun, coğrafi işaretli ürünlerin pazar yaratma anlamında avantaj sağlayacak bir düzenleme olduğunu belirten Karakuş, herkesin kendi ilinde bu mağazalarla temasa geçerek işbirliği geliştirebileceğini söyledi.