06.03.2016 / Ankara
Proje hakkında detaylı bilgilerin verildiği toplantıda, konu hakkında Karayolları Genel Müdürlüğünce hazırlanacak mevzuat kapsamında öneriler değerlendirmeye açıldı.
Proje Yürütücüsü Prof. Dr. Attila Dikbaş projenin Karayolları Genel Müdürlüğü’nün de destekleri ile gelişim gösterdiğini ve doğal kaynakların da azalması sebebiyle atık durumundan, yan ürüne dönüştürülen cürufun ekonomiye kazandırılmasını sağlamayı amaçladıklarını bildirdi.
-Karayolu müteahhitleri cüruf kullanımına özendirilmeli
Karayollarında cüruf kullanımını daha güvenli ve sağlam bir alternatif olarak değerlendiren Dikbaş, geliştirilecek basit bir işletme modeliyle karayolları müteahhitleri için mevzuatta cüruf kullanımını özendirici unsurlar olması gerektiğinin altını çizdi.
-Sektör, ekstra maliyetleri kaldıramaz”
TOBB Türkiye Demir ve Demir Dışı Metaller Meclisi’nin toplantısında ayrıca son dönemde çıkan bazı yeni uygulamalarla ilgili olarak sektörün yaşadığı sıkıntılar da dile getirildi.
Sektör temsilcileri, 30.12.2015 tarih ve 29575 sayılı ‘Gümrük Müşavirliği ve Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirliği Asgari Ücret Tarifesine İlişkin Tebliğ’e atıfta bulunarak değişikliğe gidilen gümrük müşavirliği asgari ücret tarifesinin yarattığı sıkıntıları dile getirdiler. Elektrik tarifesi ile sistem kullanım ve sistem iletişim tarifesinde yapılan artışlara dikkat çekilen toplantıda, sektörün bu enerji girdi maliyetlerindeki ekstra artış ile zorlanacağı ifade edildi.
-Kâr marjları düştü
TOBB Türkiye Demir ve Demir Dışı Metaller Meclisi Başkanı Veysel Yayan, özellikle Çin’den yüksek oranda artarak gelen ithalat dalgası kapsamında, haksız rekabetle karşı karşıya kalan sektörün, rekabet gücünü azaltan bu tür mevzuat değişikliklerinin yarattığı güçlüklere dikkat çekti.
Kâr marjlarının her geçen gün düştüğünü söyleyen Yayan, sıkıntıların sadece ark ocaklarını değil, entegre tesislerini de etkilediğine işaret etti. Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu(AKÇT) ile yapılan anlaşma gereği sektörün hiç bir şekilde devlet desteklerinden faydalanamadığını da kaydeden Yayan, ufak bir meblağ olarak gözülse de, sektörün bu tür ekstra maliyetleri kaldırabilecek durumda olmadığının altını çizdi.