21.10.2016 / Ankara
Yeni eğitim-öğretim yılının verimli geçmesi temennisiyle toplantıyı açan Meclis Başkanı Ekinci, bu yıl yapılması planlanan IX.Türkiye Sektörel Ekonomi Şurası’nda sunulacak olan sektörün öncelikli sorun ve çözüm önerilerini meclis üyelerinin görüşlerine açtı.
Meclis Başkanı Yusuf Ekinci, öncelikli sorun olarak 2 konu hakkında üyelerin dikkatlerini çekerek, birinci sorunun özel okulda okuyan öğrencilerin tamamına eğitim desteğinin verilmesi, diğer bir önemli sorunun ise devletin yayıncılık alanında faaliyet göstermemesi gerektiğini dile getirdi. Meclis üyeleri de kendi faaliyet alanları bağlamında sorunlarını ortaya koyarak görüş ve önerilerini ilettiler. Ana sorunlar olarak; okullardaki taşımacılık faaliyetleri, denetim eksikliği, farklı bakanlık ve kurumların sektörde faaliyet gösteren kurumlarla ilgili yasalar bağlamında yorum farklılıklarının olması, temel liselerin önümüzdeki dönemde karşı karşıya kalacakları sorunlar, resmi ve özel okullardaki öğretmenlerin özlük haklarındaki farklılaşma, kursların belediyeler, İŞKUR vb. kurslarla rekabet edememesi ön plana çıktı.
Meclis Başkan Yardımcıları Faruk Köprülü ve Yusuf Tavukçuoğlu da 15 Temmuz 2016 tarihinden sonra sektörde yaşanan gelişmeleri ve etkilerini anlattılar. Başkan Yardımcısı Köprülü, sektörün sorunlarının ortak olduğunu, sorunların çözümünü sağlamada birlikte hareket etmenin önemine dikkat çekti.
Meclis Başkan Yardımcılarından Yusuf Tavukçuoğlu ise, sözlerine Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü’ne teşekkür ederken, özel okullardaki veli ve okul arasında imzalanan sözleşmelerden doğan damga vergisi ödeme zorunluluğunun artık kaldırıldığı bilgisini meclis üyeleriyle paylaştı.
Toplantıda ele alınan bir diğer konu da 27 Eylül 2016 tarihinde Meclis Başkanlık Divanı ve meclis akademik danışmanının katılımlarıyla gerçekleştirilen, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’a ziyaret oldu. Ziyarette, sektörün sorunlarının Bakan Yılmaz’a aktarıldığı ifade edildi.
Adınız Soyadınız | |
E-Posta Adresiniz | |
Kullanıcının E-Posta Adresi | |
Gönderenin Notu |