26.01.2017 / Antalya
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Karakuş, etkinlikte yaptığı konuşmada Türkiye'nin turizmde pazarlama stratejisini dijitale kaydırması gerektiğini bildirdi.
Etkinliğin açılış töreninde konuşan TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Karakuş, özel sektörün çatı kuruluşu olarak sektörlerin rekabet gücünü artıracak politikaların tasarımında hükümet ile yakın çalıştıklarını söyledi. Sektörel politika konularını sektördeki tüm aktörlerin uzlaşı içinde ele alabileceği meclisler kurduklarını belirten Karakuş, bu anlamda geçen yıl e-ticaret meclisi kurduklarını dile getirdi.
E-ticaret sektöründe faaliyet gösteren önde şirketlerin üst düzey temsili ile oluşan mecliste kamu ile yeni mevzuat tasarımında çalıştıklarına dikkati çeken Karakuş, bu çalışmaların sonucunu ilerleyen günlerde açıklayacaklarını kaydetti.
Antalya'nın Türk turizminin en önemli kentlerinin başında gediğine işaret eden Karakuş, şöyle konuştu:
"Türkiye dünyadaki en önemli turizm destinasyonlarından biri haline geldi. Dünyanın hiçbir yerinde olmayan muhteşem tesisler açtık. 2016 turizm açısından terör ve çevresinde yaşanan sorunlar nedeniyle zorlu geçti. Bu yıl tur operatörlerine aşırı bağımlı yapımızla Türk turizmini ileri yapıya götürebileceğimizin mümkün olmayacağı anlaşıldı. Turizmde dijital dünyaya entegre olabilirsek sektördeki katma değeri artırabiliriz. Google'ın yayınladığı 2015 seyahat raporuna göre, tatil ve iş amaçlı seyahat edenlerin yüzde 80'i seyahat planlamalarını internet üzerinden yapıyor. Acenteler ve tur operatörlerinin oranı çok daha düşük. Herkesin cebindeki telefon ile seyahat planlaması yapması, fiyatları karşılaştırması, gideceği yerlerin yorumlarını okuması mümkün. Türkiye'nin de turizmde pazarlama stratejisini dijitale kaydırması gerekiyor."
"Bizdeki güvensizlik e-ticaretin gelişmesini engelliyor"
E-ticaretin büyümek isteyen KOBİ'ler için fırsat olduğunun altını çizen Karakuş, şöyle konuştu:
Adınız Soyadınız | |
E-Posta Adresiniz | |
Kullanıcının E-Posta Adresi | |
Gönderenin Notu |