TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Mardin Yapı fuarı iyileştirilmeli


27.11.2017 / Mardin



TOBB/TEPAV tarafından 2014 yılından itibaren yürütülen “81 İle 81 Akademik Danışman” Projesi kapsamında, Mardin İli ve İlçeleri Oda/Borsaları ile Mardin Artuklu Üniversitesi (MAÜ) işbirliğinde Mardin MARBUILDS’17 Fuarına ilişkin bir saha çalışması yapıldı. ​

Mardin İli ve İlçeleri Oda/Borsa Akademik Danışmanı ve MAÜ İktisat Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mehmet Behzat Ekinci’nin koordinasyonuyla ve İktisat Bölümü öğrencilerinin katkılarıyla yürütülenaraştırma, Mardin İli ve İlçeleri Oda/Borsalarının Mardin Artuklu Üniversitesi (MAÜ) ile ortak çalışması niteliğinde.

 

Mardin’de 08-12 Kasım 2017 tarihlerinde Mardin Movapark Fuar Alanı’nda düzenlenen 2.Mardin Yapı Grubu, İnşaat ve Tadilat Fuarı (MARBUILDS’17) katılımcı firmalarıyla gerçekleştirilen bu saha çalışması ile temelde bu Fuarın katılımcı firmalar açısından nasıl değerlendirildiğini ortaya koymak ve bununla bağlantılı olarak elde edilen sonuçların ilgili kişiler, kurumlar ve kamuoyu ile paylaşılarak Fuarın daha da iyileştirilmesine katkı sağlanması hedeflendi.  

 

22’si Mardin’den, 12’i Mardin dışından olmak üzere toplamda 34 Fuar katılımcısı firma ile yüzyüze anket usulüyle gerçekleştirilen araştırmada; “Bu fuara kaçıncı defa katılıyorsunuz? Bu fuara katılım amacınız nedir? Bu fuarda sergilediğiniz ürünler nelerdir? Bu fuardan beklentileriniz nelerdi, bunlar karşılandı mı? Bu fuara daha önce katıldıysanız ne tür faydaları oldu? Bu fuarda herhangi bir yurt içi ticarî bağlantı sağlayabildiniz mi? Bu fuarda ne tür yurt içi ticarî bağlantılar sağladınız? Bu fuarda herhangi bir yurtçi ticarî bağlantı sağlayabildiniz mi? Bu fuarda ne tür yurt dışı ticarî bağlantılar sağladınız? Bu fuar süresince herhangi bir sorunla karşılaştınız mı?” sorularına cevap bulunmaya çalışıldı.

 

Anket kapsamında verilen cevaplar harmanlandı ve genel durum tespiti yapılarak değerlendirmeye tâbi tutuldu. Araştırma ile ortaya çıkan sonuçların ve ilgili tekliflerin bir kısmı şöyle:

 

“Anket yapılan 34 firmanın 22’si (%65) Mardin’den, 12’si (%35) Mardin dışından katıldı. Bu firmalardan 22’si (%65) ilk defa, diğerleri ikinci kez katıldı. Bu yönü itibariyle Fuara belli ölçüde de olsa ilgi olduğu anlaşılıyor.

 

Fuara temel katılım amaçları, “Reklam ve tanıtım yapmak, Daha geniş bir kitleye satış yapabilmek, Ürün kalitesine dair bilgi vermek, Yeni bayilikler verebilmek, Sektör firmalarıyla bilgi alışverişinde bulunmak” şeklinde belirtildi.

 

Fuarda sergilenen ürünlerden bir kısmı şöyle: Ofis mobilyası, Ev mobilyası, Beyaz eşya, Soba, Mikro klima, Isıtma-soğutma sistemleri, Enerji sistemleri, Elektrikli el aletleri, Jeneratör, Kompresör, Kalorifer kazanı, Kombi, Asansör, Delici, Kırıcı, Mardin taşı, İç-dış boya, Yazılım entegreli donanım, Doğalgaz hizmetleri, PVC kapı-pencere sistemleri, Döşeme-kaplama malzemeleri, İnşaat hizmetleri, Konaklama hizmetleri, Gayrimenkul pazarlama/kiralama/satış hizmetleri.

 

Firmalar, Fuardan beklentilerinin belli ölçüde de olsa karşılandığını dile getirdi. Bu çerçevede, “hizmetlerinin tanıtımını yapma hedeflerine kısmen ulaştıklarını” dile getirenler olduğu gibi “yeni bayilikler verme hususunda kısmî başarılar elde ettiklerini” ifade edenler de oldu. Dahası, “ulaşamadıkları kesimlere erişebilme hedeflerini gerçekleştirdiklerini” belirtenler de oldu. Bu arada yurtiçi-dışı ticarî bağlantı sağladıklarını not eden firmalar da oldu.

 

Öte yandan, kimi firmalar, “Fuara yeterli ilginin olmadığını, beklentilerinin daha fazla ziyaretçinin olması” yönünde olduğunu belirtti.

 

Daha önce katılan firmalar, genelde bu Fuarın ilkinin kendilerine fayda sağladığını ifade etmiştir. Bu kapsamda firmalar, “Ürünlerimizin kalitesine dair bilgi vermede başarılı olduk, Daha fazla bayiye ve kuruma ulaştık, Markamızın tanınırlığını artırdık, Satışlarımızı artırdık, Sektörümüze dair yeni ürünler hakkında bilgi edindik” dedi.

 

Firmaların %62’si Fuarda yurt içi ticarî bağlantı sağlayabildiğini belirtti. Öte yandan, yurt dışı ticarî bağlantı gerçekleştirdiğini ifade eden firma oranı %9’dur. Bağlantı sağlanan tek ülke ise Irak olarak belirtildi.

 

Öte yandan firmalar, Fuar süresince birçok sorunla karşılaştığını belirtti. Nitekim firmalar, “Organizasyonel sıkıntılarla karşılaştıklarını, Fuara ilişkin altyapı sorunları olduğunu, Fuar alanının Mardin şehir merkezinden çok uzakta olduğunu, Şehir içindeki trafik sorunu dolayısıyla ulaşımda zorluklar yaşadıklarını” ifade etti.

 

Ayrıca firmalar, “Fuar mekanına dair sıkıntılar yaşadık fakat bunun geçici olmasını diliyoruz” diyerek “Mardin’de güzel bir fuar alanı açılmasını ümit ediyoruz” şeklinde beklentilerini de ilave etti. 





Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Kullanıcının E-Posta Adresi
Gönderenin Notu
Mesajınız Gönderilmiştir
İlginiz için teşekkür ederiz
ARAMA