TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, yeni üretim merkezinin Türkiye’nin doğusunda olduğunu belirterek, Tarihi İpek Yolu’nun Yeniden canlanmasının hem Türkiye hem bölge için çok önemli bir fırsat olduğunu söyledi.
Hisarcıklıoğlu’nun ziyareti sırasında, üssü tanıtan bir sunum yapıldı. Tesisi gezerek, yetkililerden bilgi alan Hisarcıklıoğlu, sektör temsilcilerine hitaben yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Güzel bir söz vardır bizde. Çok okuyan mı bilir, çok gezen mi denir. Burada yapılan işlerin hepsinin farkındaydım, ama, buraya gelip buradaki muhteşem eseri görmeden tam olarak anlamak mümkün olmuyor. Bütün emeği geçenleri kutluyorum. İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır diyoruz. İşte en hayırlı işlerden bir tanesi bu.
Şoförümüzden tutun, sanayicimize kadar herkese büyük bir rahatlık burası. Devrimiz maliyet devri. Ben bundan daha iyi bir hizmet olabileceğini düşünmüyorum. Ankaralı hemşerilerimi de kutluyorum. İlk ve teki gerçekleştirdikleri için. Bu örneği gördükten sonra artık hedef ve rol model sizsiniz. Öncü olmak bir kere büyük bir keyif”
-“Ankara’ya yeterince sahip çıkmıyoruz”
Ankara’nın zenginliğinin bu şehirde yaşayan herkesi ilgilendirdiğine dikkat çeken Hisarcıklıoğlu, “Farklı farklı yerlerden gelsek de hepimiz Ankaralıyız, bu şehirde yaşıyoruz. Bu şehrin zenginliği hepimizi ilgilendiriyor. Onun için şehre ne kadar çok kaynak sokabileceğimize bakıyor olmamız lazım. Onun için de Ankara’ya katma değer kazandıracak her türlü projeye Ankaralılar olarak hep birlikte destek olmamız gerek. Memleketle olan bağımız devam ediyor ama karnımızın doyduğu, yaşadığımız yere yeteri kadar sahip çıkmıyoruz. Farkındalığı ortaya çıkarıp, hepimizin daha iyi durumda olabilmesi için Ankara’yı sanayi-ticaret kenti ve hizmet sektörünün başkenti haline getiriyor olmamız lazım. Bunun için altyapı, her şey müsait Ankara’da” ifadesini kullandı.
Lojistik üssünün önemli bir alt yapı olduğuna işaret eden TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, “Nakliye sektörü bizim için, Türkiye için çok önemli. Türkiye’nin ithalatının, ihracatının nerdeyse yüzde 50’si karayoluyla gerçekleştirilmektedir. Onun için karayolu sektörü Türkiye için ana sektörlerden birisidir. Bugün nakliyede dünyada ikinci büyüğüz. Bu müthiş bir şey. Avrupa’da birinciyiz. Bunu TIR karnelerinden biliyoruz. TOBB olarak TIR karnelerde verdiğimiz kefaletin toplam tutarı 35 milyar dolar” dedi.
Takograf kartlarının basım ve dağıtımının da TOBB ve odalar vasıtasıyla gerçekleştirildiğine değinen Hisarcıklıoğlu, “Avrupa’daki en ucuz takograf kartını da sürücülerimize ulaştırmaya başladık” diye konuştu.
Hisarcıklıoğlu şöyle devam etti: “Dünya üretiminin yüzde 51’i Türkiye’nin doğusunda. Eskiden 50 ve üstü batıdaydı, şimdi doğuya kaydı. Çin’e baktığınız zaman o da az gelişmiş bölgeleri geliştirebilmek için bazı bölgeleri teşvik ediyor. Birinci teşvik ettiği yer Sincan Uygur Özerk Bölgesi. Uygur Özerk Bölgesi yeni üretim üssü. Burada 100 milyon nüfus yaşayacak. Peki Uygur bölgesinde üretilecek ürünler dünyaya nasıl satılacak? Şanghay limanı 4 bin kilometre. Gemiye yüklendikten sonra Avrupa’ya gelebilmesi minimum 3 ay. Maliyeti düşünün. Peki, ikinci yol ne? İkinci yol Tarihi İpek Yolu. Hiçbirimiz stok yapmak istemiyoruz. Sıfır stokla çalışma. Bu da karayolu nakliye sektörünün önünü açıyor. Yeni üretim üssü Türkiye’nin doğusunda. Bu ülkemiz için de, nakliye sektörü için de, güvenliğimiz için de bir fırsat. Bu sektöre yapılacak yatırım yanlış değil”
Ankara bir iç liman olmalı”
Ankara Lojistik Üssü Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Gündüz ise projenin doğuşunu anlatırken, “2004 yılında 45 arkadaşımızla küresel rekabette nasıl bir araya gelebiliriz işimizi aşımızı nasıl devam ettirebiliriz düşüncesiyle bir araya geldik. Sonuçta bu güzel eser ortaya çıktı. Ankara Lojistik Üssü’nün kuruluş amacı; küresel rekabette pazar payımızın artırılması, ülkemizin gerçek anlamda bir lojistik üssü olması, maliyetlerin düşürülmesi, verimliliğin artırılması, ayrıca şehir merkezimizde dolaşan ağır vasıtaların modern dünyanın gereği olarak şehir dışına taşınması. Projemiz AB standartlarına uygun ülkemizin ilk lojistik üssü projesidir” diye konuştu.
Ankara’nin ticaretten az pay aldığını vurgulayan Gündüz, “Hedefimiz önümüzdeki dönem uluslar arası ticaretten, transit ticaretten daha fazla pay almak. Amacımız bu tesisi Ön Asya’nın İç Anadolu’nun yakın Türki Cumhuriyetlerin bir aktarma terminali yapmak. Ankara’nın bir hedefi de bir iç liman olma hedefidir” dedi.
Konuşmanın ardından Hisarcıklıoğlu’na günün anısına bir plaket takdim edilirken, TOBB Başkanı M. Rİfat Hisarcıklıoğlu da Üs yöneticilerine hediye verdi