08.12.2013 / Ankara
Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar AŞ (BALO), 8 Eylül 2013 tarihinde başladığı Anadolu ve Avrupa arasındaki demiryolu taşımacılığı faaliyetlerinden sonra, Kuzey Avrupa ve İskandinavya ülkelerine de demiryolu taşımacılığına başlıyor.
TOBB’un öncülüğünde kurulan BALO, yaklaşık bir yıldır sürdürdüğü görüşmelerini tamamlayarak “Viking Kombine Taşımacılık” tren operatörleri arasına katıldı. BALO, 4- 5 Aralık 2013 tarihlerinde Beyaz Rusya’da yapılan, Viking Treni Operatörlerinin yıllık toplantısında resmi olarak Viking Tren Operatörü oldu. Ağustos 2014’te başlayacak yeni rotayla, Anadolu’dan demiryolu ile toplanan yükler Tekirdağ’a ulaştırılacak ve buradan Bulgaristan, Romanya, Ukrayna, Belarus ve Litvanya’ya kadar ulaşacak.
-Ağustos 2014’te başlıyor
Bugüne kadar Anadolu sanayicisinin ürettiği ürünlerin ulaşım sorunları ve sistem olmaması nedeniyle demiryolları ile Avrupa ve Baltık ülkelerine taşınamadığını vurgulayan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, ‘’ BALO, bu yılın eylül ayında Avrupa’ya tarifeli tren seferlerine başladı. İnşallah gelecek yıl ağustos ayından itibaren Viking Treni ile Baltık ülkelerine de tarifeli tren seferleri başlayacak. Ayrıca, 8 Eylül 2013 günü tarifeli seferlerine başlayan ve Almanya’ya haftada iki kez tam kapasite giden BALO, Ocak 2014’den itibaren Avrupa’ya haftalık üç trenle gitmeye başlıyor ve 2014 sonuna kadar Türkiye’nin ihraç ürünlerini Avrupa’ya karşılıklı olarak haftada on blok trenle taşımayı hedefliyor’’ dedi.
-"GÜL Treni’’ hazırlıkları sürüyor
Önemli bir proje üzerinde de çalıştıklarını anlatan Hisarcıklıoğlu, ‘’İstanbul’dan İslamabad’a kadar tarifeli blok tren seferlerini başlatmak için Sayın Cumhurbaşkanımız Abdullah Gül’ün soyadını taşıyan ‘GÜL Treni’ hazırlıklarını da yapıyoruz‘’ dedi. Türkiye’nin son 10 yılda özel sektörün dinamizmi ile ayağa kalktığını ve koşmaya başladığını anlatan Hisarcıklıoğlu, şöyle konuştu: ‘’ Firmalarımız başarı hikâyelerini birbiri ardına yazıyor. Ekonomimiz büyüdükçe, vizyonumuz da, hedeflerimiz de büyüdü. Bakış açımız değişti. Bugün, dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girme, 500 milyar dolar ihracat yapma hedeflerini telaffuz ediyoruz. Artık bu hedefler bize uzak gelmiyor. Türkiye’nin her ilini karış karış dolaşan biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim; bu hedefler hem milletimizin, hem işadamlarımızın zihnine kazınmış durumda. Türkiye’yi sanayi devi yapmanın yanında, bir transit geçiş yolu ve lojistik merkezi yapmaktan bahsediyoruz. Tarihi İpek yolunu yeniden canlandırmanın planlarını yapıyoruz. Yani, Asya ve Avrupa arasındaki stratejik konumumuzu, Türk firmaları için daha fazla ticari kazanca dönüştürmenin arayışı içindeyiz. TOBB olarak gerçekleştirdiğimiz gümrük kapılarının modernizasyonu ve BALO projesi bu vizyonun sonucudur.’’
-Monocle: BALO, Türkiye’yi demiryollarının efendisi yapacak
Öte yandan dünyanın önde gelen iş ve kültür dergisi Monocle, Türkiye’nin demiryolu devrimi yaşadığına ve demiryolu taşımacılığının yükselmeye başladığına yer verdi.
13 bin kilometre uzunluğunda demiryoluna sahip olmasına rağmen, Türkiye’nin ihracatının deniz karayolu ile taşındığına değinen dergide Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar’ın “Türkiye’yi demiryollarının efendisi yapmaya soyunduğu” yorumu yer aldı.
BALO Genel Müdürü Hüseyin İşteermiş ile bir söyleşi gerçekleştiren Monocle, BALO treninin geçen ay dört gün içerisinde Anadolu’dan Almanya’nın Münih kentine ulaştığını yazarak, Türk hükümetinin demiryollarının gelişimi için 2023 yılına kadar 23.5 milyar dolarlık bütçe ayırdığına dikkat çekti.
Adınız Soyadınız | |
E-Posta Adresiniz | |
Kullanıcının E-Posta Adresi | |
Gönderenin Notu |