21.01.2015 / Ankara
Bakan Elvan konuya ilişkin şunları söyledi: “Yabancı gemilere ödediğimiz navlun miktarının azaltılması ve bu navlunun Türk sahipli veya Türk bayraklı gemilere ödenmesi için planlarımız var:
Birincisi, yaşlı koster filomuzu hurda teşviki sağlamak suretiyle yenilemek. Daha önce kara taşıma araçlarında yaptığımız gibi ekonomik ömrünü tamamlamış kosterleri hurda teşviki vermek suretiyle hizmetten çekeceğiz. Bununla ilgili yasal düzenleme için arkadaşlarımız çalışmaları tamamladılar. Yüzde 30 teşvik ile özsermaye ve yüzde 70 gemi ipoteği karşılığında banka kredisiyle koster filomuzu yenileyebilecek bir modeli de sizlerle paylaşıyoruz.”
İkincisi de, ürün olarak ihracata yönelik yeni gemi inşasının teminat sorununu Kredi Garanti Fonu kullanılarak çözmek. Bu kapsamda Kredi Garanti Fonu 1 milyar liralık ilave teminat imkânı verecek. Teminatta 5 kat kaldıraç kullanılabilecek olduğundan, toplam kredi teminat değerinin 5 milyar lirayı bulması bekleniyor.
-Hisarcıklıoğlu’ndan Elvan ve Babacan’a teşekkür
TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu da Türk iş dünyası ve denizcilik sektörü adına söz konusu müjdeler için Bakan Elvan ve Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’a teşekkür etti. Lütfi Elvan’ın planlamacı kökeni sayesinde kalkınmada kamu-özel sektör istişaresine ve ortak akıl oluşturulmasına çok önem verdiğini ve iş dünyası olarak bu yaklaşımı çok önemsediklerini ifade eden Hisarcıklıoğlu, Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın da denizcilikle ilgili bu güzel gelişmelerin ortaya çıkarılması sürecinde büyük emekleri olduğunu belirtti. TOBB Başkanı “Her zaman özel sektörün yanında olan ve sorunlarının çözümü için çaba gösteren sayın Elvan ile sayın Babacan’ın vizyonuna ve emeklerine sağlık diyorum. Hepimiz daha güçlü bir ekonomi, daha güçlü bir Türkiye’nin peşindeyiz” diye konuştu.
-Konsey toplantısından çıkan sonuçlar
Öte yandan TOBB Deniz Ticaret Odaları Konsey Toplantısında şu konularda çalışma yapılması kararlaştırıldı:
“Türk bayrağından yabancı bayrağa kaçış önlenmeli. Türk bayraklı gemilerin taşıma payı arttırılarak navlundan kaynaklanan cari açığın aşağıya çekilmesi sağlanmalı. Eximbank’ın Liman, Gemi İnşa ve Taşımacılıktaki etkinliği arttırılmalı. Yolcu taşımacılığında mali sorumluluk sigorta teminat ve primleri sektörlere uygun hale getirilmeli. Denizcilik eğitiminde kullanılmak üzere staj gemisi uygulaması devreye sokularak desteklenmeli. Koy ve kıyılarımızın korunması ve sürdürülebilirliğinin sağlanması amacıyla Deniz Ticaret Odalarıyla işbirliği yapılmalı.”
Adınız Soyadınız | |
E-Posta Adresiniz | |
Kullanıcının E-Posta Adresi | |
Gönderenin Notu |