TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

TOBB Türkiye Teknoloji Buluşmaları Antalya’da


26.01.2017 / Antalya



Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Türk Ekonomi Bankası (TEB) ve Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) iş birliğinde EticaretSEM tarafından organize edilen Türkiye Teknoloji Buluşmaları etkinliği Antalya’da yapıldı. Toplantıya TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Karakuş da katıldı.​

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Karakuş, etkinlikte yaptığı konuşmada Türkiye'nin turizmde pazarlama stratejisini dijitale kaydırması gerektiğini bildirdi.

 

Etkinliğin açılış töreninde konuşan TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Karakuş, özel sektörün çatı kuruluşu olarak sektörlerin rekabet gücünü artıracak politikaların tasarımında hükümet ile yakın çalıştıklarını söyledi. Sektörel politika konularını sektördeki tüm aktörlerin uzlaşı içinde ele alabileceği meclisler kurduklarını belirten Karakuş, bu anlamda geçen yıl e-ticaret meclisi kurduklarını dile getirdi.

 

E-ticaret sektöründe faaliyet gösteren önde şirketlerin üst düzey temsili ile oluşan mecliste kamu ile yeni mevzuat tasarımında çalıştıklarına dikkati çeken Karakuş, bu çalışmaların sonucunu ilerleyen günlerde açıklayacaklarını kaydetti.

 

Antalya'nın Türk turizminin en önemli kentlerinin başında gediğine işaret eden Karakuş, şöyle konuştu:

"Türkiye dünyadaki en önemli turizm destinasyonlarından biri haline geldi. Dünyanın hiçbir yerinde olmayan muhteşem tesisler açtık. 2016 turizm açısından terör ve çevresinde yaşanan sorunlar nedeniyle zorlu geçti. Bu yıl tur operatörlerine aşırı bağımlı yapımızla Türk turizmini ileri yapıya götürebileceğimizin mümkün olmayacağı anlaşıldı. Turizmde dijital dünyaya entegre olabilirsek sektördeki katma değeri artırabiliriz. Google'ın yayınladığı 2015 seyahat raporuna göre, tatil ve iş amaçlı seyahat edenlerin yüzde 80'i seyahat planlamalarını internet üzerinden yapıyor. Acenteler ve tur operatörlerinin oranı çok daha düşük. Herkesin cebindeki telefon ile seyahat planlaması yapması, fiyatları karşılaştırması, gideceği yerlerin yorumlarını okuması mümkün. Türkiye'nin de turizmde pazarlama stratejisini dijitale kaydırması gerekiyor."

 

"Bizdeki güvensizlik e-ticaretin gelişmesini engelliyor"

 

E-ticaretin büyümek isteyen KOBİ'ler için fırsat olduğunun altını çizen Karakuş, şöyle konuştu:

"E-ticaret ile tüm dünyaya ulaşmak mümkün. Geleneksel yöntemlere takılı kalan işletmelerin ayakta kalması çok zor. Yeni teknolojilere uyum sağlamak için iş yapma biçimlerimizi değiştirmemiz gerekiyor. E-ticaret kurallarına uygun hareket etmemiz lazım. KOBİ'lerin teknoloji devrimine uyum sağlayacağından kuşkumuz yok. Toplam perakendenin ticarette sadece yüzde 2'si elektronik mecradan geçiyor. Türkiye'deki 10 kredi kartından sadece 1, 2'si internetten alışveriş için kullanılmış. İnternet bağlantısı yaygınlığı, kalitesi, akıllı telefon kullanımı oranlarında batı ülkelerine benziyoruz. İnternette çok laf, az iş üretiyoruz. Facebook kullanıcı sayısında dünyada 6'ncı, İnstagram'da ise dünyada 4'üncüyüz. İnternetin sunduğu fırsatlardan tam olarak yararlanamamamızın en büyük nedeni, güven eksikliği. Dünya değerler anketine göre 'başka insanlara güvenirim' diyenlerin oranı Türkiye'de yüzde 8. Bizdeki güvensizlik e-ticaretin gelişmesini engelliyor. İnsanlar kredi kartı bilgilerini online ortamda paylaşmak istemiyor. Gümrük ve Ticaret Bakanlığımız ile bu konuda çalışmalarımız var. Bakanlık e-ticaretin gelişmesi için büyük bir çaba gösteriyor."





Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Kullanıcının E-Posta Adresi
Gönderenin Notu
Mesajınız Gönderilmiştir
İlginiz için teşekkür ederiz
ARAMA