TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Mardin Oda/Borsa araştırması bir fuar alanına ihtiyaç olduğunu gösteriyor


12.06.2017 / Mardin



Mardin İli ve İlçeleri Odaları/Borsaları (Kızıltepe Ticaret Borsası, Kızıltepe Ticaret ve Sanayi Odası, Mardin Ticaret ve Sanayi Odası, Nusaybin Ticaret Borsası, Nusaybin Ticaret ve Sanayi Odası) ile Mardin Artuklu Üniversitesi (MAÜ) işbirliği yaparak Mardin MAGROTEX-17 Fuarına ilişkin bir saha çalışması gerçekleştirdi.​

Mardin İli ve İlçeleri Oda/Borsa Akademik Danışmanı ve MAÜ İktisat Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Mehmet Behzat Ekinci’nin koordinasyonunda, İktisat Bölümü öğrencilerinin katkılarıyla gerçekleştirilen saha çalışması fuarın verimliliğini artırmak amacıyla yapıldı.

 

12’si Mardin’den, 8’i Mardin dışından (Diyarbakır, Urfa, Gaziantep, Mersin, Antalya, Konya, Ankara) olmak üzere toplamda 20 Fuar katılımcısı firma ile yüz yüze anket usulüyle gerçekleştirilen saha çalışmasında; Bu fuara kaçıncı defa katılıyorsunuz? Bu fuara katılım amacınız nedir? Bu fuarda sergilediğiniz ürünler nelerdir? Bu fuardan beklentileriniz nelerdi, bunlar karşılandı mı? Bu fuara daha önce katıldıysanız ne tür faydaları oldu? Bu fuarda hiç yurt içine satış yapabildiniz mi ve/veya herhangi bir ticarî bağlantı sağlayabildiniz mi? Bu fuarda yurt içine ne satış yaptınız ve/veya ne tür ticarî bağlantılar sağladınız? Bu fuarda hiç yurt dışına satış yaptınız mı ve/veya herhangi bir ticarî bağlantı sağlayabildiniz mi? Bu fuarda yurt dışına ne satış yaptınız ve/veya ne tür ticarî bağlantılar sağladınız? Bu fuar süresince herhangi bir sorunla karşılaştınız mı? Sorularına cevap bulunmaya çalışıldı.

 

Anket kapsamında verilen cevaplar harmanlandı ve genel durum tespiti yapılarak değerlendirmeye tâbi tutuldu. Araştırma ile ortaya çıkan sonuçların ve ilgili tekliflerin bir kısmı şöyle: Fuara, firmaların %30’u ilk, diğerleri 2 ve daha fazla defa katıldı. Bu göstergenin fuara kurumsal katılımda bir süreklilik olduğu ifade edilebilir. Fuara temel katılım amaçlarının bir kısmı, “bölgesel ürünlerin promosyonunun gerçekleştirilmesi, yurt içi/dışı müşteri portföyünün geliştirilmesi, yenilikçi çiftçilerin ve firmaların bilgilendirilmesi/bilinçlendirilmesi” şeklinde belirtildi.

 

Fuarda sergilenen bazı ürünler şöyle: Un, Bulgur, Makarna, Un Paketleme Makineleri, Ambalaj Malzemesi, Traktör, Biçer-Döver.





Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Kullanıcının E-Posta Adresi
Gönderenin Notu
Mesajınız Gönderilmiştir
İlginiz için teşekkür ederiz
ARAMA