Table of Contents Table of Contents
Previous Page  392 / 458 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 392 / 458 Next Page
Page Background

TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU

2015

355

birbirleri ile iletişime geçebileceği bir web sitesi, sektörün ihtiyaç duyduğu insan

kaynakları ile kapsamlı iletişim sağlaması için faydalı olacaktır.

Üniversiteler’e Düşen Görevler:

29. Özel Sektörle İşbirliğin Artırılmalı:

Üniversiteler sanayi ile işbirliğini kazan-kazan modeli üzerine oturtacak projelere

öncelik vermelidirler. Sanayi işbirliğini, akademisyenlerin sadece makale veya kitap

yazabilmek için özel sektör tarafından finanse edilmesi olarak algılamamalıdırlar.

Elbette bu projeler akademisyenlerin çalışmalarına girdi oluşturmalıdır, ancak sanayi

ile işbirliği projelerinin daha önemli bir amacı, sanayinin bir ihtiyacını gidermesi

olmalıdır.

Üniversite yönetimleri, üniversite personelinin sanayide yaptıkları başarılı çalışmaları,

akademik yükseltilmede bir kriter olarak değerlendirilecek yeni bir sistem

oluşturmalıdırlar. Ayrıca, sanayide proje yapan akademisyenlerin emekleri

karşılığında üniversite döner sermayelerinden alacakları ücretler anlamlı hale

getirilmelidir.

30. Üniversitelerde Ders Açılması:

Öğrencilere son yıl seçebilecekleri iklimlendirme sektörü ile ilgili derslerin konulması,

sektörün kalifiye eleman kazanmasına destek olacaktır. Bu derslerin içeriği konusunda

özel sektör firmalarından görüş alınması, dersi alan öğrencilerin gelecekteki

kariyerlerine olumlu katkı yapacaktır. Bu derslerin bir kısmında önde gelen firmaların

yönetici ve teknik personelinden konuk konuşmacılar davet edilebilir, hatta derslerin

bir kısmını bu kişilerin vermesi sağlanabilir.

31. Sektörün Nitelikli Eleman İhtiyacının Karşılanması:

Üniversitelerin Meslek Yüksek Okulları, iklimlendirme sektörüne daha yakın

çalışmalıdırlar. Sürekli eğitim merkezleri vasıtası ile firmaların çalışanlarının beceri

seviyesi artırılabilir. Bu sayede, sektör çalışanları okullarından mezun olduktan sonra

da bilgi ve beceri seviyelerini artırabilirler.

32. Üniversite Öğretim Elemanlarının İklimlendirme Sektörü Altyapılarının

Güçlendirilmesi: