Table of Contents Table of Contents
Previous Page  388 / 458 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 388 / 458 Next Page
Page Background

TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU

2015

351

13. Enerji Verimliliği ve Çevre Dostu Ürün Geliştirme Desteği:

Küresel ısınma, çevre kirliği ve artan enerji fiyatları ile enerji verimliliği bütün enerji

tüketen sektörlerin ana gündem maddelerinden biri haline gelmiştir. Enerji verimliliği

ve çevre dostu ürün geliştirme desteği KOSGEB, TTGV, Çevre ve Şehircilik

Bakanlığı, Kalkınma Ajansları gibi kamu kurumları tarafından desteklenmelidir.

Özel Sektör’e Düşen Görevler:

14. Kurumsallaşma:

Firmaların kurumsallaşma çalışmalarına öncelik vermeleri gereklidir. Sektörde

özellikle aile firmalarının ağırlıklı olması, firmaların uzun ömürlü olabilmeleri için

kurumsallaşma çalışmaları yapmalarının gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu amaçla

sektördeki firmaların yönetim kurullarının kurumsallaşma çalışmalarını öncelikli konu

haline getirmeleri gerekmektedir. Kurumsallaşma çalışmalarına kamu ve ilgili

STK’ların destek vermeleri konunun başarıya ulaşmasını destekleyecektir.

15. Türk Müteahhit Firmaları ile İşbirliğinin Geliştirilmesi:

İnşaat Müteahhitlik firmaları ile iklimlendirme sektör firmalarının işbirliği

mekanizmasının kurumsallaştırılması sektör açısından faydalı olacaktır. Bu kapsamda,

iklimlendirme sektörü firmaları kendilerini Türk İnşaat Müteahitlerine anlatacak

sistematik organizasyonlar gerçekleştirmelidirler. Ayrıca, „Türk inşaat

müteahitleri“nin iş yaptıkları ülkelerde, iklimlendirme sektörü firmaları servis ağlarını

kurmaları, işbirliklerini kolaylaştırıcı bir etki oluşturacaktır.

16. Küresel Marka Oluşturma:

Türkiye iklimlendirme sektöründeki özel sektör firmalarının küresel markalar

oluşturmaları, bütün sektörün faydasına olacaktır. Bu konuda, kendi markasını

geliştirerek ya da var olan küresel bir markayı satın alarak küresel bir markaya sahip

olabilmek mümkündür. Özellikle tasarım ve mekanik imalat alanında çalışan sektör

firmalarının markalaşma konusunda liderliği ele almaları, Türkiye iklimlendirme

sektörünün küresel bir açılım yapmasını ivmelendirecektir.

17.

İnsan Kaynakları: