TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU
2015
351
13. Enerji Verimliliği ve Çevre Dostu Ürün Geliştirme Desteği:
Küresel ısınma, çevre kirliği ve artan enerji fiyatları ile enerji verimliliği bütün enerji
tüketen sektörlerin ana gündem maddelerinden biri haline gelmiştir. Enerji verimliliği
ve çevre dostu ürün geliştirme desteği KOSGEB, TTGV, Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı, Kalkınma Ajansları gibi kamu kurumları tarafından desteklenmelidir.
Özel Sektör’e Düşen Görevler:
14. Kurumsallaşma:
Firmaların kurumsallaşma çalışmalarına öncelik vermeleri gereklidir. Sektörde
özellikle aile firmalarının ağırlıklı olması, firmaların uzun ömürlü olabilmeleri için
kurumsallaşma çalışmaları yapmalarının gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu amaçla
sektördeki firmaların yönetim kurullarının kurumsallaşma çalışmalarını öncelikli konu
haline getirmeleri gerekmektedir. Kurumsallaşma çalışmalarına kamu ve ilgili
STK’ların destek vermeleri konunun başarıya ulaşmasını destekleyecektir.
15. Türk Müteahhit Firmaları ile İşbirliğinin Geliştirilmesi:
İnşaat Müteahhitlik firmaları ile iklimlendirme sektör firmalarının işbirliği
mekanizmasının kurumsallaştırılması sektör açısından faydalı olacaktır. Bu kapsamda,
iklimlendirme sektörü firmaları kendilerini Türk İnşaat Müteahitlerine anlatacak
sistematik organizasyonlar gerçekleştirmelidirler. Ayrıca, „Türk inşaat
müteahitleri“nin iş yaptıkları ülkelerde, iklimlendirme sektörü firmaları servis ağlarını
kurmaları, işbirliklerini kolaylaştırıcı bir etki oluşturacaktır.
16. Küresel Marka Oluşturma:
Türkiye iklimlendirme sektöründeki özel sektör firmalarının küresel markalar
oluşturmaları, bütün sektörün faydasına olacaktır. Bu konuda, kendi markasını
geliştirerek ya da var olan küresel bir markayı satın alarak küresel bir markaya sahip
olabilmek mümkündür. Özellikle tasarım ve mekanik imalat alanında çalışan sektör
firmalarının markalaşma konusunda liderliği ele almaları, Türkiye iklimlendirme
sektörünün küresel bir açılım yapmasını ivmelendirecektir.
17.
İnsan Kaynakları: