Table of Contents Table of Contents
Previous Page  339 / 458 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 339 / 458 Next Page
Page Background

TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU

2015

302

Şekil 135.

Üretimde Kullanılan Girdilerin İthal-Yerli Oranı

Girişimci (+):

Gelişen pazarların ciddi bir kısmının Türkiye’nin etrafında olması iklimlendirme

sektöründe yer alan girişimciler için ciddi bir avantaj sağlamaktadır. Ayrıca, bu

pazarların belli oranda istikrarsız olmaları, küresel oyuncuların bu pazarlara girişlerini

negatif yönde etkilemektedir. Oysa, Türk girişimcilerin bu ülkelerde iş yapabilme

alışkanlıkları, iklimlendirme sektörüne ciddi bir rekabet avantajı sağlamaktadır.

Yapılan anket çalışmasında, iklimlendirme sektörünün küresel olarak rekabetçi olup

olmadığı sorusuna cevap veren katılımcılarnın büyük çoğunluğunun “evet” cevabını

vermesi, sektörün kendine duyduğu güveni göstermesi açısından oldukça önemlidir.

Jeostratejik Konum (+):

Türkiye, iklimlendirme sektörünün hızla geliştiği Ortadoğu, Kafkaslar, Orta Asya ve

Kuzey Afrika gibi coğrafyaların merkezinde olması itibarı ile önemli bir jeostratejik

avantaja sahiptir. Bu konum, gelişen pazarlara yakın olmanın avantajlarını da birlikte

getirmektedir. Bunların başında, özellikle havaleli malların taşınmasındaki maliyet

avantajı ve hızlı teslimat gelmektedir. Ayrıca, Türk girişimcisinin bu pazarların iş

yapma alışkanlıklarını bilmesi, kültürel bir yakınlık da sağlamaktadır.

Girdilerinin

%30'dan fazlası

ithal

Girdilerinin

%30'dan az

ithal