TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU
2015
302
Şekil 135.
Üretimde Kullanılan Girdilerin İthal-Yerli Oranı
Girişimci (+):
Gelişen pazarların ciddi bir kısmının Türkiye’nin etrafında olması iklimlendirme
sektöründe yer alan girişimciler için ciddi bir avantaj sağlamaktadır. Ayrıca, bu
pazarların belli oranda istikrarsız olmaları, küresel oyuncuların bu pazarlara girişlerini
negatif yönde etkilemektedir. Oysa, Türk girişimcilerin bu ülkelerde iş yapabilme
alışkanlıkları, iklimlendirme sektörüne ciddi bir rekabet avantajı sağlamaktadır.
Yapılan anket çalışmasında, iklimlendirme sektörünün küresel olarak rekabetçi olup
olmadığı sorusuna cevap veren katılımcılarnın büyük çoğunluğunun “evet” cevabını
vermesi, sektörün kendine duyduğu güveni göstermesi açısından oldukça önemlidir.
Jeostratejik Konum (+):
Türkiye, iklimlendirme sektörünün hızla geliştiği Ortadoğu, Kafkaslar, Orta Asya ve
Kuzey Afrika gibi coğrafyaların merkezinde olması itibarı ile önemli bir jeostratejik
avantaja sahiptir. Bu konum, gelişen pazarlara yakın olmanın avantajlarını da birlikte
getirmektedir. Bunların başında, özellikle havaleli malların taşınmasındaki maliyet
avantajı ve hızlı teslimat gelmektedir. Ayrıca, Türk girişimcisinin bu pazarların iş
yapma alışkanlıklarını bilmesi, kültürel bir yakınlık da sağlamaktadır.
Girdilerinin
%30'dan fazlası
ithal
Girdilerinin
%30'dan az
ithal