Previous Page  20 / 42 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 20 / 42 Next Page
Page Background

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği • www.

tobb.org.tr

73. GENEL KURUL

20

Bursa Ticaret ve Sanayi Odasından alınan 03.02.2016 tarihli yazıda; Ekonomi

Bakanlığından, porselen ve seramikten eşya ithalatında uygulanmakta olan gözetim

uygulamasının kaldırılması talep edilmiştir.

Ekonomi Bakanlığınca; bazı porselen ve seramikten eşya ithalatında 29/1/2005 tarihli

ve 25711 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Tebliğ ve 11/07/2012 tarihli ve 28350

sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Tebliğ ile değişik 16/1/2004 tarihli ve 25348 sayılı

Resmi Gazete’de yayımlanan İthalatta Gözetim ve Korunma Önlemlerine İlişkin 2004/2

sayılı Tebliğ kapsamında ülke ayrımı yapılmaksızın fiyat kriterli gözetim uygulamasının

yürürlükte olduğu, buna ek olarak, yerli üreticilerin başvurusu üzerine yapılan ön incelemeyi

müteakip 25/4/2015 tarihli ve 29337 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan İthalatta Korunma

Önlemlerine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2015/3) ile 6911.10 Gümrük Tarife Pozisyonu (GTP)

altında yer alan “porselenden sofra mutfak eşyası” ile 69î2.00 GTP’i altında yer alan

“seramikten sofra ve mutfak eşyası, diğer ev eşyası ve tuvalet eşyası (porselen olanlar

hariç)” ithalatına yönelik korunma önlemi soruşturması başlatıldığı ve söz konusu korunma

önlemi soruşturması sonucunda anılan ürün ithalatında korunma önlemi ihdas edilmediği;

diğer taraftan, söz konusu ürünlerin ithalatının yakından izlenmeye devam edilebilmesinin

teminen bahsi geçen gözetim uygulamasının yürürlükte kalmasının uygun olacağı ifade

edilmiştir.

Adana Ticaret Odasından alınan 08.11.2016 tarihli yazıda; servis araçlarının ilgili

belediyeden özel izin belgesi alma zorunluluğunun bulunduğu, ancak okul öncesi

servis hizmetlerinin bu kapsamın dışında olduğu, servis taşımacılığı yapan araçlara

(okul, personel, okul öncesi vb.) her alan için ayrı ayrı izin belgesi verilmesi gerektiği,

tüm servis taşıma faaliyetlerini kapsayacak bir şekilde izin verilmesinin haksız

rekabet ve kazanca sebep olduğu belirtilerek, gerekli girişimlerde bulunulması talep

edilmiştir.

İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğünce; 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununun

“Ticari taşıt kullanma belgesi” başlıklı Ek 2’nci maddesinin 3’üncü ve 4’üncü fıkralarında;

“İlgili belediyeden izin veya ruhsat almaksızın, belediye sınırları dâhilinde ticari amaçlı

yolcu taşıyan kişiye, bağlı bulunduğu durak, işyeri ve işletmelerin sorumlularına birinci

fıkrada gösterilen idari para cezası üç kat olarak, fiilin işlendiği tarihten itibaren bir yıl içinde

tekerrürü halinde ise beş kat olarak uygulanır. Ayrıca, araç her defasında altmış gün süre

ile trafikten men edilir. Ayırıcı işareti bulunmayan üçüncü fıkra kapsamındaki araçlardan

taşımacılık hizmeti alanlara da birinci fıkrada belirtilen cezanın üçte biri oranında idari para

cezası uygulanır” hükümlerinin yer aldığı,