Previous Page  15 / 42 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 15 / 42 Next Page
Page Background

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği • www.

tobb.org.tr

15

DİLEKLERİ İNCELEME KOMİSYONU RAPORU - 2016

apron, yolcu terminalleri, kargo terminali, küçük uçaklar (iş jetleri) için ayrılacak hangar

alanları, mevcut pistin paralelinde yedek pist, otopark ve diğer hizmet binaları olmak üzere

projelendirilebilecektir. Yeni ve işlevselliği yüksek tesis yatırımlarının tamamlanıp hizmete

verilebilmesini teminen hâlihazırda kullanılan 96.500 m2’lik alana ilave olarak, bitişik

konumdaki yaklaşık 250.000 m2’lik alanın tahsisi için gerekli çalışmalar yapılmıştır. Bu

bağlamda yeni tahsis edilen 250.000 m2 üzerine yeni bir terminal binası yapımı ve mevcut

terminal binalarının da birbirine entegre edilmesi için etüt ve proje çalışmalarına başlanmış

olup, Yatırım Programı ve ödenekler çerçevesinde gerçekleşmesi için planlama yapılacaktır.

Milli Savunma Bakanlığından tahsisi alman yaklaşık 250.000 m2’lik arazi üzerine; Yeni Dış

Hatlar Terminal Binası, Otopark, İtfaiye, Genel Maksatlı ve Yer Hizmetleri Garajları ile İdari

Bina, Isı Güç Merkezi, Nizamiye Binası, İç bağlantı yollan ve Çevre tel örgü, ilave Apron

yapılması; ayrıca Akaryakıt Tesisleri ile hangar yapımı için alan planlaması ile Mevcut

terminallerin birleştirilerek iç hatlara dönüştürülmesi planlanmaktadır. Sonuç olarak; Kayseri

Havalimanı sivil/askeri statüde yolcuya hizmet veren bir havalimanıdır. Havalimanında

diğer havalimanlarında olduğu gibi hizmet kalitesini sürekli artırmak amacıyla trafik gelişimi

izlenmekte ve yukarıda anılan yatırımlara ilaveten ihtiyaç duyulacak yatırım ihtiyaçlarının

tespitine ilişkin çalışmalar yapılacaktır.

[(**) 2015 Yıl Sonu Kesin Olmayan verilerine göre.]

Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğünce sorunlara ve çözüm önerilerine aşağıdaki

şekilde cevap iletilmiştir.

Sorun:

İlin ulaştırma ve lojistik altyapısının potansiyeli karşılayamaması.

Çözüm:

İkinci beş yıllık dönem (2019-2023) programına alınmış ve bazı bölümlerinin

ihalesi yapılmış ve çalışmaları devam eden Ankara-Yozgat-Sivas yüksek hızlı tren hattı

(Yerköy-Kayseri bağlantısı) çalışmalarının ve üçüncü, dördüncü beş yıllık dönem (2024-

2035) programına alınmış olan Konya-Aksaray-Nevşehir-Kayseri yüksek hızlı tren hattının

planlanandan daha kısa sürede tamamlanması faydalı olacaktır.

Cevap:

Ankara- Kayseri (Yerköy) YHT Hattı Projesi: Ankara - Sivas YHT hattına bağlantılı

olarak 140 kmuzunluğundaki Yerköy Kayseri arasında 250 km / saat hız yapılabilen yeni çift hatlı

elektrikli sinyalli olarak yapılacaktır. Kesin proje ihalesinde 24.03.2015 tarihinde mali teklifler

alınmıştır. 14.08.2015 tarihinde sözleşme imzalanmıştır. 13 Ekim 2015 tarihinde yer teslimi

yapılmıştır. Projelerin 2017 yılında tamamlanarak yapım ihalesine çıkılması planlanmıştır.

Yapımının 2020 yılında bitirilmesi planlanmıştır.