Previous Page  34 / 42 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 34 / 42 Next Page
Page Background

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği • www.

tobb.org.tr

73. GENEL KURUL

34

Sakarya Ticaret ve Sanayi Odasından alınan 05.08.2016 tarihli yazıda; gürültüye

sebebiyet veren işlerde çalışanların gürültüye maruz kalmaları sonucu oluşabilecek

sağlık ve güvenlik risklerinden korunabilmelerini sağlamaya yönelik alınması gereken

asgari tedbirlerin bildirilmesi talep edilmiştir.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca; 28.07.2013 tarihli ve 28721 sayılı Resmi

Gazete’de yayımlanan “Çalışanların Gürültü ile İlgili Risklerden Korunmalarına Dair

Yönetmelik” ile çalışanların gürültüye maruz kalmaları sonucu oluşabilecek sağlık ve

güvenlik risklerinden, özellikle işitme ile ilgili risklerden korunmaları için asgari gerekliliklerin

belirlemekte olduğu, anılan Yönetmelik doğrultusunda 8 saatlik çalışma süresi içerisinde

yapılan kişisel maruziyet ölçüm sonuçlarına göre, 84 dB(A) gürültüye maruz kalan bir

çalışanın teorik olarak Kişisel Koruyucu Donanım (KKD) kullanmadan 7.5 saatten fazla

çalışabilmesinde sakınca olmadığı, aynı şekilde LEX,8saat =85 dB(A) ve üstü olan bir

çalışanın KKD kullanmak zorunda olduğu belirtilmiştir. Diğer yandan LEX,8saat >85 dB(A)

olduğu durumlarda çalışanın azami çalışma süresinin 7.5 saate düşmekte olduğu, “En

yüksek maruziyet eylem değerinin” hesaplanmasında kulak koruyucusunun etkisinin hesaba

katıldığı; bu sebeple LEX,8saat >85 dB(A) olan bir çalışanın kullandığı kulak koruyucusunun

etkisi dikkate alınarak 7,5 saat kapsamından çıkarılmasının mümkün olmadığı, LEX,8saat

>85 dB(A) olduğu durumlarda yapılan işin azami 7,5 saat çalışılabilecek işler kapsamına

girmekte olduğu ve pres operasyonları nedeniyle gürültülü işler sınıfına giren işletmelerde

yukarıda belirtilen hususların dikkate alınmasının uygun olacağı belirtilmiştir.

Bursa Ticaret ve Sanayi Odasından alınan 18.04.2016 tarihli yazıda; Ekonomi

Bakanlığının 2010/6 sayılı “Yurt Dışı Birim Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin

Desteklenmesi Hakkında Tebliğ” kapsamında firmaların yurtdışında açtıkları birimlerin

kira giderlerinin ve yurtdışı tanıtımharcamalarının halihazırda desteklenmekte olduğu,

bu kapsamda yurtdışında açılan birimlere sağlanan destekler gibi yurtdışında online

olarak satış yapan firmalara da internet sitesine yapacakları masraflar, yurtdışında

yapacakları depolamamasrafları ve reklamharcamaları için destek verilmesi hakkında

girişimde bulunulması talep edilmiştir.

Ekonomi Bakanlığınca; 2010/6 Sayılı Yurt Dışı Birimi, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin

Desteklenmesi Hakkında Tebliğ’in 4 üncü maddesinin (b) bendi mezkur Tebliğ’de geçen

Birim ifadesinin “Yurt dışında açılan mağaza, depo, ofis, showroom, ürün teşhir serası/

tarlası veya reyonu” olarak tanımlandığı; ayrıca söz konusu Tebliğ’in Uygulama Usul ve

Esasları Genelgesi’nin 11 inci maddesinin 5 inci fıkrasının “Depo olarak belirli bir alan

kiralamanın dışında birden çok şirkete depoculuk hizmeti veren şirketlerden depo kiralanması

da mümkündür.” hükmünü içerdiği, 2010/6 sayılı Tebliğ’in 12 nci maddesinin «Şirketler ve