Table of Contents Table of Contents
Previous Page  341 / 458 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 341 / 458 Next Page
Page Background

TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU

2015

304

sistemlerinin Türkiye merkezli firmalar tarafından yapılması, iki tarafın da avantajına

olan bir model oluşturmaktadır. Firmaların birbirlerini tanımaları, kolayca iletişim

kurabilmeleri, işin başarı ile yapılabilmesinde büyük avantaj sağlamaktadır.

Dolayısıyla, yurt dışında iş yapan Türk müteahitleri, iklimlendirme sektörünün

ihracatında ve yabancı pazarlara girilmesinde, önemli rol oynamaktadırlar.

Şekil 136.

İklimlendirme Sektörünün Türk Müteahitleri Vasıtasıyla İhracatı

İklimlendirme sektörü firmaları ile yapılan anket çalışmasında, katılımcı firmalardan

ihracat yapanların %31’i, ihracatlarının %30’dan fazla kısmını Türk müteahitleri

üzerinden yaptıklarını söylemişlerdir. Bu göstermektedir ki; yurt dışında iş yapan Türk

müteahitleri ile iklimlendirme sektörü firmaları arasında ciddi bir işbirliği yapısı

oluşmuştur (bkz. Şekil 136).

Markalaşma(-):

Türk iklimlendirme sektörünün henüz küresel bilinirliği olan bir markası yoktur.

Bununla birlikte, uluslararası pazarda bilinen bir marka olmak, başka ülkelerde yapılan

ihalelere girebilmek açısında önemlidir. Firmalarımızın bu konudaki bilinç seviyesi

oluşmuştur ve bu hedefe ulaşmak için ferdi stratejiler üretilmektedir. Bu konuda kamu

31%

69%

İhracatının %30'dan fazlası Türk Müteahitlerine

İhracatın %30'dan azı Türk Müteahitlerine