Table of Contents Table of Contents
Previous Page  344 / 458 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 344 / 458 Next Page
Page Background

TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU

2015

307

Türkiye’deki üniversitelerde, iklimlendirme sektörüne doğrudan hitap eden bir bölüm

yoktur. Bununla birlikte, meslek liselerinde sektöre yönelik eğitim yapılmaktadır,

ancak sayısı yeterli değildir.

Ortak Hareket Kabiliyeti(+):

Türk iklimlendirme sektörü firmaları, sivil toplum kuruluşları ile birlikte, iki yılda bir

alanında dünyanın üçüncü büyük fuarını, İstanbul’da yapabilmeyi başarmıştır. Bu

fuara 1500 civarında potansiyel katılımcı olması, sektörün büyüklüğünü görebilmek

açısında önemlidir. Fuara çok sayıda yabancı firma katılımı olmasının nedeni ise, hem

Türkiye’nin cazip bir pazar olması hem de çevre ülkelere Türkiye merkezli ulaşabilme

niyetidir. Sektör firmalarının biraraya geldikleri STK’lar da ortak hareket edebilme

kabiliyetinin diğer bir göstergesidir. Bununla birlikte, müteahit, tasarımcı ve

üreticilerin birlikte iş yapabilme girişimlerinin artması için, ciddi potansiyel alan

olduğu görülmektedir.

Müteahitlerle İşbirliği (+/-):

Türk Müteahhitlik firmaları, özellikle yurtdışında, dünyanın en büyük oyuncularından

biri haline gelmişlerdir. Yurtdışındaki işlerini yaparlarken Türkiye’den tedarikçilerle

çalışmayı tercih etmektedirler. Bununla birlikte, iklimlendirme sektörü ile işbirlikleri,

genel olarak kişisel ilişkiler üzerine bina edilmiştir. Son zamanlarda, büyük Türk

müteahhitlik firmalarının, ulaştıkları coğrafyada, hakim olan iklimlendirme sektörü

ürünlerine yöneldikleri gözlenmektedir.

5.5. Strateji, Yapı ve Rekabet:

Sektör Stratejisinin Varlığı(+/-):

Sektörün henüz üzerinde uzlaşılmış bir stratejisi yoktur. Yapılan anket çalışması,

derinlemesine mülakatlar ve Çalıştay’da alınan cevaplar, bu durumu, net olarak ortaya

koymaktadır. Bununla birlikte, başta İSKAV ve TOBB iklimlendirme meclisi olmak

üzere, İSKİD, TTMD, ESSİAD, DOSİDER, SOSİAD, İZODER, MTMD gibi ilgili

sektörel sivil toplum kuruluşlarının, bu konuda ciddi bir altyapı oluşturdukları

görülmektedir.

Firmaların Rekabet Stratejisi(+/-):