Table of Contents Table of Contents
Previous Page  342 / 458 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 342 / 458 Next Page
Page Background

TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU

2015

305

destekleri de verilmeye başlanmıştır; bununla birlikte, sektör bu destekleri genelde

yetersiz olarak görmektedir.

Tüketicinin Bilinç Seviyesi(-):

Yurt içinde bina/daire alan son kullanıcı, mekanın iklimlendirilmesi konusunda

genelde yeterli seviyede bilinçli değildir. Bir daire alırken binanın hangi sistemler ile

iklimlendirildiği bir kriter olarak çoğu zaman hesaba katılmamaktadır. Dolayısıyle,

fiyatı en ucuz olan iklimlendirme sistemine doğru bir talep oluşmaktadır. Bu durum,

üreticiler üzerinde, üründe farklılaşma yolunda iç pazardan bir baskı

oluşturmamaktadır.

Yerli tüketicinin iklimlendirme sektörü ürünlerini satınalırken dikkat ettiği beş kıstas

önem sırasında göre 1. Fiyat, 2. Zamanında teslimat 3. Kalite 4. Servis ve hizmetin

kalitesi ve yaygınlığı 5. Ürünün enerjiyi verimli kullanması olarak sıralanmıştır. Anket

çalışması ile elde edilen bu verilerde, Tablo-3’de görüldüğü gibi, fiyat ilk bakılan

tercih sebebi olarak tesbit edilmiştir.

Çizelge 62. Türk Tüketicisinin Öncelikleri

1. Fiyat

2. Zamanında teslimat

3. Kalite

4. Servis ve hizmetin kalitesi ve yaygınlığı

5. Ürünün enerjiyi verimli kullanması

5.4.Kümelenme:

Sektörel Sivil Toplum Kuruluşları (+):

İSKAV, İSKİD, TTMD, DOSİDER, MTMD, SOSİAD, İZODER, TOBB

İklimlendirme Meclisi ve ESSİAD gibi sektörün sahip olduğu sivil toplum kuruluşları,

Türkiye iklimlendirme sektörünün rekabetçiliğinin en güçlü bileşenleri olarak kabul

edilebilir. Bu STK’lar, sektörün hemen hemen bütün alanlarında varlık

göstermektedirler. Son yıllarda, yabancı STK’lar ile işbirlikleri de gelişmektedir.

Coğrafi Yoğunlaşma(+):

Sektör, ağırlıklı olarak İstanbul’da yoğunlaşmaktadır. Ayrıca İzmir ve Ankara’da da

ikincil yoğunlaşmalar vardır. Şekil 137’de görüldüğü üzere, alanında dünyanın önde