TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU
2015
344
19. Türkiye iklimlendirme sektörü, STK’larının yurtdışında önde gelen ilgili STK’lar
ile işbirliklerini artırmaları ve sektörün önde gelen temsilcilerinin bu STK’larda görev
almaları, Türkiye iklimlendirme sektörü için faydalı olacaktır. Bu sayede,
Türkiye’deki oyuncuların küresel ağlara dahil olmalarının önü açılacak ve küresel
pazarlara giriş için bir imkan daha yaratılmış olacaktır.
Müteahhit-Standard İkilemi:
20. Türkiye’de, son kullanıcının, binalarda kullanılan iklimlendirme sistemi
konusundaki bilinç seviyesi henüz yeterli değildir. Son kullanıcı, bir bina/daire alırken
iklimlendirme kriterine bir bileşen olarak bakmadığı için, genelde bu konuda
ucuz/yeteriz sistemler kullanılmaktadır. Başlangıç aşamasında, enerji verimliliği
olmak üzere, ucuz sistemlerin orta ve uzun vadede kullanıcı açısından negatif etkileri
oluşmaktadır. Bunun çözümü, bina iklimlendirme standartlarının uygulanmasında
devletin etkin rol almasının sağlanmasıdır.
Küresel Marka Oluşturmak:
21. Uluslararası ihalelerde yüksek kar marjı elde edebilmenin şartlarından birisi de, bu
işlere kendi markalarımız ile girebilmektir. Bunun için, küresel olarak bilinen ve kabul
gören markaların oluşturulması gerekmektedir. Marka sahibi olabilmenin iki tercih
edilen yolu vardır. Birincisi firmaların kendi markalarına yatırım yaparak küresel bir
marka haline gelmeleridir ki; bu yaklaşımda, firmalar küresel bir marka olmanın bütün
aşamalarını yaşayarak göreceklerdir. İkinci yaklaşım ise, Türk firmalarının küresel
bilinirliği olan bir markayı satınalmalarıdır. Bu yaklaşım, Türk firmalarına hızlı bir
küresel marka sahibi olma imkanı sağlayacaktır.
Yabancı Sermayeli Firmaların Türkiye’de Yatırım Yapması:
22. Dünyanın önde gelen yabancı sermayeli firmaları artan bir hız ile Türkiye’de hem
üretim hem de ürünlerinin satışı için yer almaktadırlar. Bu firmaların sahip oldukları
bilgi ve tecrübe çeşitli yollar ile Türkiye’deki İklimlendirme sektörüne
aktarılmaktadır. Bu aktarım, yabancı sermayeli firmalar ile yerli firmaların kuracağı
ortaklıklar ile olacağı gibi, bu firmalarda çalışan personelin daha sonra kendi işini
kurması ya da farklı firmalara geçmesi ile de sağlanabilmektedir. Dolayısıyla, küresel