Table of Contents Table of Contents
Previous Page  381 / 458 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 381 / 458 Next Page
Page Background

TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU

2015

344

19. Türkiye iklimlendirme sektörü, STK’larının yurtdışında önde gelen ilgili STK’lar

ile işbirliklerini artırmaları ve sektörün önde gelen temsilcilerinin bu STK’larda görev

almaları, Türkiye iklimlendirme sektörü için faydalı olacaktır. Bu sayede,

Türkiye’deki oyuncuların küresel ağlara dahil olmalarının önü açılacak ve küresel

pazarlara giriş için bir imkan daha yaratılmış olacaktır.

Müteahhit-Standard İkilemi:

20. Türkiye’de, son kullanıcının, binalarda kullanılan iklimlendirme sistemi

konusundaki bilinç seviyesi henüz yeterli değildir. Son kullanıcı, bir bina/daire alırken

iklimlendirme kriterine bir bileşen olarak bakmadığı için, genelde bu konuda

ucuz/yeteriz sistemler kullanılmaktadır. Başlangıç aşamasında, enerji verimliliği

olmak üzere, ucuz sistemlerin orta ve uzun vadede kullanıcı açısından negatif etkileri

oluşmaktadır. Bunun çözümü, bina iklimlendirme standartlarının uygulanmasında

devletin etkin rol almasının sağlanmasıdır.

Küresel Marka Oluşturmak:

21. Uluslararası ihalelerde yüksek kar marjı elde edebilmenin şartlarından birisi de, bu

işlere kendi markalarımız ile girebilmektir. Bunun için, küresel olarak bilinen ve kabul

gören markaların oluşturulması gerekmektedir. Marka sahibi olabilmenin iki tercih

edilen yolu vardır. Birincisi firmaların kendi markalarına yatırım yaparak küresel bir

marka haline gelmeleridir ki; bu yaklaşımda, firmalar küresel bir marka olmanın bütün

aşamalarını yaşayarak göreceklerdir. İkinci yaklaşım ise, Türk firmalarının küresel

bilinirliği olan bir markayı satınalmalarıdır. Bu yaklaşım, Türk firmalarına hızlı bir

küresel marka sahibi olma imkanı sağlayacaktır.

Yabancı Sermayeli Firmaların Türkiye’de Yatırım Yapması:

22. Dünyanın önde gelen yabancı sermayeli firmaları artan bir hız ile Türkiye’de hem

üretim hem de ürünlerinin satışı için yer almaktadırlar. Bu firmaların sahip oldukları

bilgi ve tecrübe çeşitli yollar ile Türkiye’deki İklimlendirme sektörüne

aktarılmaktadır. Bu aktarım, yabancı sermayeli firmalar ile yerli firmaların kuracağı

ortaklıklar ile olacağı gibi, bu firmalarda çalışan personelin daha sonra kendi işini

kurması ya da farklı firmalara geçmesi ile de sağlanabilmektedir. Dolayısıyla, küresel