Table of Contents Table of Contents
Previous Page  384 / 458 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 384 / 458 Next Page
Page Background

TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU

2015

347

BÖLÜM VII

SONUÇLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ [34]

(Strateji Belgesi)

Ocak 2011 yılında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından açıklanan

Türkiye’nin sanayi stratejisi, Türkiye’yi bir üretim üssü haline getirmeyi

hedeflemektedir. Bu çalışma kapsamında yapılan analizlerin sonucu olarak, Türk

iklimlendirme sektörünün bu hedefi paylaşmaya hazır olduğunu rahatça söyleyebiliriz.

Bu kapsamda, Türk iklimlendirme sektörünün 2023 yılında 15 milyar dolar ihracat

hacmine çıkan ve 25 milyar dolarlık bir iç piyasa büyüklüğünün % 60’ının Türkiye’de

üretilen ürün ve hizmetlerle karşılanması yoluyla sektörün toplam büyüklüğünün 30

milyar dolara ulaşması beklenmektedir.

Yapılan analizler sonrasında görülmüştür ki; sektörün bugün geldiği noktayı aşmak

için, yeni bir sıçramaya ihtiyaç duyulmaktadır. Bu sıçramanın iki bileşeni vardır:

Bunlardan ilki, “kendi markanı” oluşturmak ikincisi ise, “kendi tasarımını”

yapabilmekdir. Eğer, Türkiye iklimlendirme sektörü bu sıçramayı yapabilirse, küresel

bir oyuncu haline gelebilecektir. Aksi takdirde, şu an sahip olduğu avantajları büyük

ihtimalle yitirecektir. Dolayısıyla, önümüzdeki dönem çok önemli fırsat ve tehditler

içermektedir. Fırsatları değerlendirmek için mutlaka şimdiye kadar yapılanların

üzerinde yeni çalışmalara ihtiyaç duyul

maktadır.

Analizler göstermiştir ki; Türk iklimlendirme sektörünün, coğrafya, nüfus, iç pazar,

dış pazara yakınlık, Türk müteahit firmaları ve esnek girişimcilerimiz ile küresel bir

oyuncu olması, imkan dahilindedir. Elmas Modeli ile yapılan analiz ile sektörün

rekabetçilik seviyesi yüksek olarak belirlenmiştir. Bu avantajlarımızı kullanarak,

“strateji belgesi” kapsamında tanımlanan stratejilerin kamu, özel sektör firmaları,

STK’lar ve Üniversiteler tarafından aşağıda bahsedilen görevleri gerçekleştirmeleri

durumunda, Türk iklimlendirme sektörünün 2023 yılı için belirlenen hedeflere

ulaşabilmesi imkan dahilindedir. Bu kapsamda, stratejiler bölümünde tanımlanan

yirmi sekiz stratejinin hayata geçirilebilmesi için, tarafların yapmaları gereken