Table of Contents Table of Contents
Previous Page  385 / 458 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 385 / 458 Next Page
Page Background

TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU

2015

348

otuzdört adet görev tanımlanmıştır. Bu görevlerin ilgili tarafların işbirliği içerisinde

gerçekleştirilmesi sonucunda, sektörün rekabetçiliğinin daha da artacağı muhakkaktır.

2011 yılında hazırlanan bu strateji belgesi 2023 yılı hedeflerine yönelik uzun vadeli

bir çalışmadır. Bu sebeple strateji, hedefler ve görevlerin zaman içinde dünyadaki ve

Türkiye’deki gelişmelerden etkilenmesi kaçınılmazdır. Dolayısıyla, belli dönemlerde

hedeflere yaklaşma ile ilgili değerlendirmelerin yapılması ve buna göre stratejilerin

gözden geçirilmesi, gerçekçi ve yaşayan bir dökümanın oluşturulması ve

sürdürülebilirlik açısından faydalı olacaktır. Bu sebeple, üzerinde uzlaşılmış bu ilk

dökümanın her yıl ilgili tarafların biraraya gelerek yeniden değerlendirilmesi ve

gerekli hallerde güncellenmelerin yapılmasında fayda olacaktır. Bu kapsamda,

ISKAV, her yıl bu dökümanın güncellenmesi amacı ile gözden geçirme toplantılarını

düzenlemeli ve İklimlendirme Sektörü Hedef ve Stratejiler Belgesi’nin sektörün

içselleştirdiği bir döküman olmasını sağlayabilmelidir.

Rekabet Ortamının Sağlanmasında Sektörlerin Görevleri [34]

Kamu’ya Düşen Görevler:

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından hazırlanan strateji belgesi ile uyumlu olarak bir takvim

içerisinde çalışmaların takip edilmesi uygun olacaktır.

1.

Kurumsallaşma desteği:

Sektör firmalarının rekabetçi olabilmelerinin önemli bir parçası olan kurumsallaşma

eksikliğinin giderilmesi konusunda, devlet desteğinin süreci hızlandırıcı bir etkisi

olacaktır. Bu kapsamda, Kalkınma Ajansları, KOSGEB ve DTM’nın konu ile ilgili

desteklerinin daha da geliştirilmesi gereklidir.

2.

Marka Oluşturma Desteği

:

Firmaların kendi markalarını uluslarası alana taşıma yoluna gitmeleri sürecinde ciddi

bir danışmanlık ihtiyacı doğmaktadır. Özellikle, küresel bir marka haline gelme

konusu, iklimlendirme sektörünün iyi bilmediği, danışmanlık alınması gereken bir

alandır.

Küresel marka oluşturmak isteyen Türk iklimlendirme sektörü firmalarına ciddi

desteklerin sağlanması gereklidir. Her ne kadar, Dış Ticaret Müsteşarlığı, bu konuda