TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SANAYİ SEKTÖR RAPORU
2015
349
destekler sağlasa da, kamu kurumlarının markalaşma konusunda destek verdiği
firmaların sayısının ve destek miktarının AB mevzuatı da dikkate alınarak en üst
seviyede verilmesi önerilmektedir.
3.
İşgücünün Eğitimi
:
Ara eleman açığının kapatılması için „meslek liseleri“, „teknik liseler“ ve „meslek
yüksek okulları“nın iklimlendirme sektörü ile yakın çalışması gerekmektedir. Bu
kapsamda, bir “eğitim işbirliği platformu“ oluşturulmalıdır. Bu platformda, sektörel
dernekler, üniversiteler, MEB ve ilgili diğer kurumlardan üyeler yer almalıdır. Meslek
eğitimini cazip kılacak yeni araçlar, kamu tarafından tanımlanarak uygulanmalıdır.
4.
Mevzuatın Uygulanması ve Denetlenmesi:
İklimlendirme sektörü kapsamındaki mevzuatın ilgili STK’lar ile yakın işbirliği
halinde oluşturulması yoluna gidilmesi, sonucun uygulanabilir olmasını getirecektir.
Ayrıca, kamunun mevzuatın uygulanmasını, ciddi denetim mekanizmaları kurarak
sağlaması gereklidir.
5.
Kamu Satınalmaları:
İç pazardaki en büyük alıcıların başında gelen kamu, satınalma yöntemi ve talep yapısı
ile sektörü şekillendirmede önemli bir paya sahiptir. Bu kapsamda, Türkiye’de üretilen
ürünlere pozitif ayrımcılık sağlanması, yerli ve yabancı oyuncuların Türkiye’yi üretim
üssü olarak seçmelerini destekleyecektir.
6.
Bölgesel Pazarlama Stratejisi’nin Geliştirilmesi:
Türkiye iklimlendirme sektörünün Ortadoğu, Rusya, Kafkaslar, Kuzey Afrika ve Orta
Asya ülkeleri için bir tedarik merkezi olması projesinin DTM, özel sektör ve STK’lar
ile birlikte hazırlanarak yürütülmes,i iklimlendirme sektörünün pazar büyüklüğüne
ciddi katkılar yapacaktır.
7.
Ara Mamül Üretiminin Desteklenmesi:
iklimlendirme sektörü kümelenme analizinin yapılarak, tesbit edilecek eksik
oyunculardan, özellikle, ara mamül üretimi ile ilgili olanların, Türkiye’de yatırım
yapılması özendirilecek alanlar arasına alınması önerilmektedir.