Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği • www.
tobb.org.tr73. GENEL KURUL
14
Cevap:
(Hacılar-Hisarcık)Ayr.-Erciyes-Develi il yolu toplam23 kmuzunluğunda olup, bitümlü
sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol olarak yapılması için çalışmalar devam etmektedir.
11,6 km’lik kesim bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol olarak trafiğe açılmıştır.
Kalan 11,4 km’Iik kesimin 2016 yılında tamamlanması hedeflenmektedir. Ayrıca 41 km.
uzunluğundaki (Yahyalı-Mansurlu) Ayr.- Kapuzbaşı Şelalesi turistik yolunun projesinin 2016
yılında ihale edilmesi planlanmaktadır.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğünce, sorunlara ve çözüm önerilerine
aşağıdaki şekilde cevap iletilmiştir.
Sorun:
İlin ulaştırma ve lojistik altyapısının potansiyel kapasiteyi taşıyamaması.
Çözüm:
Hızla büyüyen ilimizin yurtiçi ve yurtdışı yolcu taşıma ve kargo ağını hızlandırmak için
havaalanının gerçek anlamda uluslararası bir niteliğe kavuşturulması gerekmektedir. İlin hızla
büyüyen sanayi, turizm, sağlık ve eğitim kapasitesini taşıyabilmesi için, ya mevcut havaalanı
kapasitesinin genişletilmesi ya da yeni bir havaalanının hayata geçirilmesi zarureti vardır.
Cevap:
Kayseri Havalimanı; kuruluşumuzca önem verilen havalimanlarından biridir. Bu
nedenle havalimanındaki hizmet kalitesini sürekli artırma amaçlı yatırımlar yapılmıştır.
Kayseri Havalimanında 2007 yılında hizmete açılan Dış Hatlar Terminalinin toplam yatırım
tutarı 40.453.709 TL, 2010 yılında hizmete giren İç Hatlar Terminali toplam yatırım tutan ise
21.258.422 TL’dir. Son dönemde Kayseri Havalimanı’na diğer yatırımlarla birlikte toplamda
96.451.585 TL (2015 Kasım sonu fiyatlarıyla) tutarında yatırım yapılmıştır. Dış Hatlar
Terminalinin yolcu kapasitesi 2.500.000 (yolcu/yıl) olan Kayseri Havalimanı’nda 2015 dış hat
gerçekleşen yolcu trafiği 212.952 olup, dış hat terminali kapasite kullanım oram %8.5 ‘tir.(**)
İç Hatlar Terminali yolcu kapasitesi 3.000.000 (yolcu/yıl) olan Kayseri Havalimanında 2015
sonu iç hat gerçekleşen yolcu trafiği 1.767.295 olup, iç hatlar terminali kapasite kullanım
oranı % 59’dur.(**) Kayseri Havalimanı 2015 yılı toplam yolcu trafiği ise 1.980.247 olup
toplam kapasite kullanım oram ise %36 ‘dır.(**) Havalimanı trafik artışları da dikkate alınarak
terminallerin genişletilmesi veya yeniden düzenlenmesi için gerekli etüt ve çalışmalar
yapılmaktadır. Kayseri Havalimanı dış hatlara açık olup, havalimanını kullanan iç hat/dış
hat yolcu ve uçak sayıları sürekli artış göstermiştir. Kayseri Havalimanı mevcut tesisleri
5.500.000 yolcu/yıl kapasiteli olsa da, uçak şirketlerinin taleplerinin günün belirli saatlerinde
yoğunlaşması, özellikle kısıtlı arazi imkânlarıyla projelendirilmiş terminal binalarında yer
alan yolcu salonlarının kısıtları, hac- umre dönemleri ve yurt dışında yaşayan işçilerin tatil
dönemlerindeki trafik yoğunluğu nedeniyle zaman zaman otopark, terminaller ve apronda
sıkışıklıklar yaşandığı bilinmekte olup, ayrıca öncelik ve ödenek planlaması çerçevesinde