10.05.2012 / İstanbul
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, basın toplantısında yaptığı konuşmada, bir iş adamı ve iş dünyasının başkanı olarak bugünün gurur günü olduğunu ifade ederek, “Yıllardır iki şeyi sürekli vurguladım: Markalaşma ve birlikte hareket etme kültürü. Bu ikisini yaptığımız zaman şehirlerimizi, insanlarımızı daha zengin yapabileceğimizi anlattım. İşte bugün, markalaşma vizyonunun ve birlikte hareket anlayışının ortaya çıkardığı örnek bir işin protokolünün lansmanını yapıyoruz. Türkiye’nin yerel bir değeri ile uluslararası bir markası arasında işbirliğinin temelini atacağız” dedi.
-“Sultaniye üzümü kanatlanıyor”
“Bu önemli işbirliği sayesinde, Alaşehir’in Sultaniye üzümü kanatlanıyor” diyen Hisarcıklıoğlu, dünyanın en kaliteli kuru üzümü olan, Alaşehir’in Sultaniye üzümünün, bir dünya markası olan Türk Hava Yolları’nın gücünün rüzgarını arkasına aldığını söyledi.
Hisarcıklıoğlu, “Yılda 35 milyon yolcuyu taşıyan THY, bundan sonra iç hat uçuşlarında Sultaniye üzümünü ikram edecek. Böylece, hem Alaşehir’in markası olan Sultaniye üzümü hak ettiği şekilde tanıtılacak, hem de THY müşterilerine dünyanın en lezzetli kuru üzümünü ikram etmiş olacak” şeklinde konuştu.
-Projeye emeği geçenlere teşekkür
Hisarcıklıoğlu, bu büyük vizyonla yola çıkarak, 2 yıllık bir çalışmadan sonra işi koparan, şehrine ve üyelerine bu hizmeti sağlayan Alaşehir Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Seyhan’ı kutladı.
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, İşin hayata geçmesinde emeği olan THY’nı bir dünya markası haline getiren THY Genel Müdürü Temel Kotil ve destek veren KOSGEB Başkanı Mustafa Kaplan’a da teşekkür etti.
-Markalaşmanın önemi
Türkiye’de 400 bin yerel ürün olduğuna dikkat çeken Hisarcıklıoğlu, bunların markalaştırılmadığını ve başka ülkeler tarafından bu ürünlerimizin bizden alınarak marka haline getirildiğini ifade etti.
-''Ülkemiz kuru üzüm üretimi bakımından dünyada ikinci''
Alaşehir Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Seyhan da, Alaşehir’de 19 bin hektar alanda 400 bin ton yaş üzüm üretildiğini ve ülkemizin kuru üzüm üretimi bakımından 300 bin tonluk üretimle dünyada ikinci sırada olduğunu söyledi.
Seyhan şöyle devam etti: ''Özellikle üzüm Alaşehir için her şeydir, temel girdisidir. İlçedeki her vatandaşın direkt veya dolaylı olarak ekonomik fayda sağladığı bir üründür. Ülkemiz ihracatında önemli payı bulunan kuru üzümün faydalarının anlatılması, değerinin gerçek yerine çıkartılması ve toplumumuzun bilinçlendirilmesi çerçevesinde KOSGEB'e sunduğumuz tematik projemiz kabul gördü. Bugün protokol imzalamak için buradayız, emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum''.
Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil de projenin kendileri için çok önemli olduğuna dikkat çekerek, dünyaya üzümün tanıtılmasına yardımcı olacaklarını ve anlaşmadan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
-Sembolik teslimat
Törende 1 milyon adet 25 gramlık ambalaj içerisindeki Sultani çekirdeksiz kuru üzümün ilk sembolik teslimatı, Alaşehir Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Seyhan tarafından Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil’e yapıldı.
İstanbul Ticaret Odası binasında gerçekleştirilen toplantıya, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, THY Genel Müdürü Temel Kotil, Manisa Milletvekili Prof. Dr. Muzaffer Yurtdaş, TOBB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş, İstanbul Ticaret Odası Meclis Başkanı İbrahim Çağlar, Alaşehir TSO Başkanı Mustafa Seyhan ve KOSGEB Başkanı Mustafa Kaplan katıldı.
Adınız Soyadınız | |
E-Posta Adresiniz | |
Kullanıcının E-Posta Adresi | |
Gönderenin Notu |