TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

“Dünyanın en değerli arazisi cep telefonu ekranları”


26.05.2022 / Ankara



Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB Türkiye Teknoloji Buluşmalarına katılarak katılımcılara hitap etti.​

Bugüne kadar Teknoloji Buluşmaları başlığında 26 ilde 78 etkinlik düzenlediklerini anlatan TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, “Yüz binin üzerinde girişimcimize ve KOBİ’ye ulaştık. Onların dijitalleşmesine ve yaşanan hızlı dönüşüme ayak uydurmalarını sağladık. Bu etkinlikleri düzenlemekteki esas amacımız dijital dönüşümün baş döndürücü hızını yakalayabilmekti. Öyle bir dijital dünyanın içine girdik ki dünyanın bir ucundan diğer ucuna mal satabiliyoruz. Bu müthiş bir fırsat girişimciler için. Artık bir yere gitmeye gerek yok. Bir tuşla Avustralya’nın köyüne gidebiliyorsun. Bu müthiş bir avantaj, fırsat aynı zamanda iyi kullanamıyorsak tehdit. 20 trilyon dolarlık bir Pazar. 7 milyar insan bir tuşun ucunda” dedi.

 

Hisarcıklıoğlu, bu etkinliklere başladıkları 2017 yılında e-ticaret sektörünün büyüklüğünün 42.2 milyar TL olduğunu vurgulayarak, “2021’de pandeminin de etkisi ile biz e-ticareti keşfettik hep beraber 381 milyar TL oldu. Yani e-ticaret hacmimiz 4 yılda neredeyse tam 10 katına çıkmış durumda. Bir önceki yıla göre mukayese ettiğimiz zaman yüzde 69 artmış. Kovid 19 sonrasında e-ticarete yönelim hız kesmeden sürüyor. İnternetten alışveriş yapmaya başlayan tüketiciye e-ticaret bir alışkanlık haline geldi. Oturdukları yerden en iyi fiyata en iyi kaliteli malı rahatlıkla alabiliyorlar. O halde ürün ve hizmetleri dijital ortama hep beraber taşımak zorundayız. İşte bu nedenle TOBB olarak özel sektörün dijitalleşmesine ve yeni nesil girişimciliğin gelişmesini hedefliyoruz. Bunun içinde çalışıyoruz. İşte TOBB Teknoloji Buluşmaları etkinliği bunun farkındalığını sağlıyor” ifadelerini kullandı.

 

81 ilde TOBB kadın ve genç girişimci kurullarının, girişimcilerin yetkinliklerini geliştirmek için eğitimler verdiğini belirten Hisarcıklıoğlu şöyle devam etti: “Dünyanın en büyük küresel firmaları ile girişimcilerimizin dijital altyapısını geliştiriyoruz. Eğitim, danışmanlık ve mentörlük programlarımızla yüzbinlerce girişimcimize Türkiye’de dokunduk. Sınırları aşmasını da sağladık. Bir yandan Türkiye’nin e-ticaret hacmi rekorlar kırarken diğer yandan e-ticaret hacmi 2 milyar doları aştı. Ancak gidecek daha çok yolumuz var. İşte bu sebeple TOBB olarak e-ihracat seferberliğini başlatıyoruz. E-ticaret kapasitesi ve tecrübesi olan şirketlerimizi bir üst lige çıkartıyoruz. Amerika ve Avrupa başta olmak üzere gelişmiş pazarlara erişimlerini sağlamak için eğitim, danışmanlık ve rehberlik hizmetleri sunuyoruz. Amerikan şirketleri derneği ile birlikte bu ay başladığımız proje ile Amerika pazarında başarılı olmuş girişimcilerimiz sizlere yol gösterecek, tecrübelerini sizlere aktaracak. Danışmanlarımız lojistikten depolamaya, pazarlamadan ürün tutundurmaya kadar çok geniş yelpazede hizmet sunuyor olacaklar. Ayrıca Amazon Türkiye ve Ticaret Bakanlığımızın işbirliği ile çok yakın zamanda duyuracağımız e-ticaret portalını da sizlerin kullanımına sunuyor olacağız”.

 

Hisarcıklıoğlu, dünyanın en değerli arazisinin cep telefonu ekranları olduğuna dikkat çekerek, “Önemli olan bu arazide yer kapabilmek. Buradan araziyi kapmanız lazım. Bütün iş burada artık. Peki cep telefonu ekranında nasıl yer alabiliriz. İşte bütün mesele burada. Şirketinin veya ürününün ya mobil uygulaması olacak yada geliştirilen mobil uygulamanın içerisinde muhakkak yer alacaksın. Mobil uygulamalar tüketicilere müthiş kolaylık sağlıyor. Hepiniz kullanıyorsunuz. Hepiniz bunun farkındasınız. Dijital medyanın geçen yıl aldığı reklam payı, tüm reklam pastasının içinde aldığı payda yüzde 51 oldu. Tüketiciler de artık sanal ortama kaymakta ve süreç artık sürmekte. O halde girişimcilerin orda olması gerekmektedir. İşinizi muhakkak dijital ortama taşımalısınız” dedi.

 

Eskiden dijital dünyada var olmak için web sitesi kurmak gerektiğini belirten Hisarcıklıoğlu, “Artık yeni dijital evrenimiz Metaverse. Metaverse dediğimiz şey sadece sanal gerçeklikten ve gözlükten ibaret değil. Artık perakendeciler sanal mağaza açarak satış yapıyor. Metaverse evreninde etkinlikler düzenliyor. Tehlikeli meslekler sanal gerçeklikte öğretiliyor. Ancak Metaverse’in gerçekten bir ekonomi olabilmesi için ödeme altyapılarına entegre etmemiz lazım. Bu da block zincirin altyapısı ile ancak mümkün olabilir. Block zincir uygulamaları hayatımıza Bitcoin ile girdi. Sonra birçok başka kripto varlıklar çıktı. Ancak bu kripto varlıklarla akıllı sözleşmeler yapılıyor. En basitinden ihracatta teminat vermek gibi sorunların altyapısı sürdürülmektedir. IMF’nin verilerine göre Türkiye dünyada en çok kripto borsalarından işlem yapan ülke. Ancak bu platformu iş üretmek için kullanmıyoruz. Maalesef çıkardığımız block zinciri girişimimiz çok az. Yani bu teknolojilerin üreticisi değil, tüketicisiyiz. Bu teknolojinin üretim ayağına daha çok kafa yormalıyız. Metaverse bir magazin konusu değil artık ekonomimizin temel unsurlarından biri haline gelmeli” şeklinde konuştu. 


Hisarcıklıoğlu, konuşması sonrasında TOBB Türkiye Yazılım Meclis Başkanı Ertan Barut ve TOBB Türkiye Kreatif Endüstriler Meclis Başkanı Ata Kavame ile bir araya geldi.  





Adınız Soyadınız
E-Posta Adresiniz
Kullanıcının E-Posta Adresi
Gönderenin Notu
Mesajınız Gönderilmiştir
İlginiz için teşekkür ederiz
ARAMA